Projectleider groot onderhoud wegen

Provincie Overijssel

Sluit op: 1 dec 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Overijssel
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen
Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.

Opdracht
De eenheid Wegen en Kanalen heeft binnen provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De eenheid is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De eenheid zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd.

Team
Deze opdracht valt binnen het team Wegen en Groen. Dit team zorgt voor het dagelijks onderhoud van ons areaal en projectmanagement van groot onderhoud projecten aan wegen en aan groen.

Rol
Als Projectleider groot onderhoud wegen lever jij een belangrijke bijdrage aan het voorbereiden en realiseren van groot onderhoud aan onze wegen. Jij zorgt ervoor dat de aan jou toevertrouwde projecten worden voorbereid, aanbesteed en uitgevoerd. Dit doe je samen met jouw projectteam waarin jij als verbinder zorgt voor een goede samenwerking binnen het team. Je komt terecht in een team dat bestaat uit projectleiders, toezichthouders, ondersteuners, omgevingsmanagers en contractadviseurs. Jij bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (programmamanager).

Opdrachtomschrijving
Vanuit jouw deskundigheid en talenten:

  • Ben jij integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van de aan jou toevertrouwde projecten;
  • Bewaak jij het project, het proces en de financiële kaders;
  • Draag jij zorg voor het aanvragen van alle benodigde vergunningen;
  • Ben jij verantwoordelijk voor het aansturen van de voor de duur van de projecten toegewezen eigen en ingehuurde (project)medewerkers en stimuleer je een constructieve samenwerking;
  • Beoordeel je de kwaliteit van de geleverde diensten en werken;
  • Ben jij verantwoordelijk voor het afstemmen met de bij het project betrokken teams, eenheden, bestuurders, bedrijven, burgers en overige belanghebbenden;
  • Draai jij je hand niet om voor belangentegenstellingen die kunnen spelen binnen jouw project;
  • Leg jij inhoudelijk verantwoording af aan de programmamanager door middel van een maandelijkse projectvoortgangsrapportage.
Je past de vastgestelde processen toe, toont eigenaarschap en verantwoordelijkheid, je kunt loslaten, maar ook aanspreken en escaleren. Je zorgt dat het project “in control” blijft en je werkt binnen de kaders van de projectopdracht.

Verantwoordelijkheden
Je bent verantwoordelijk voor het bereiken van projectresultaten binnen vooraf gestelde randvoorwaarden en legt hierover verantwoording af aan de programmamanager.

Competenties

  • Technisch inzicht → kennis van wegbeheer, civiele techniek en onderhoudsmethoden;
  • Projectmanagementvaardigheden → plannen, organiseren en bewaken van tijd, kwaliteit en budget;
  • Contractmanagement → ervaring met aanbestedingen, UAV(-GC) contracten en samenwerking met aannemers;
  • Risicomanagement → signaleren en beheersen van technische, financiële en organisatorische risico’s;
  • Financieel inzicht → begrotingen opstellen, kostenbewaking en rapportage;

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vrij
Standplaats: Zwolle

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider of technisch manager op het gebied van infrastructurele projecten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider infrastructurele werken bij een Provinciale overheid;
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider of technisch manager met asfaltwerken;
  • Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van RAW-contracten en UAV-GC contracten.

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een technische richting;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als projectleider of technisch manager op het gebied van infrastructurele projecten;
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en hoe je als projectleider samen met je projectteam tot een resultaat komt. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx