Organisatie Gemeente Veere
Onze organisatie telt ongeveer 280 medewerkers. Deze medewerkers zijn verdeeld over zes afdelingen; Bedrijfsvoering, Openbare Ruimte, Dienstverlening, Ruimtelijke Ontwikkeling, Maatschappelijke Ontwikkeling en Programma’s & Projecten. Je toekomstige collega’s ervaren korte lijnen binnen gemeente Veere, een informele werksfeer, vrijheid, eigen verantwoordelijkheid en uitdaging in hun functie.
Opdracht
Je voert alle juridische handelingen op het gebied van handhaving (vergunningverlening, toezicht en handhaving) uit. Naar aanleiding van een bezoekrapportage van een toezichthouder (bouw, milieu of tweede woningen) of een verzoek om handhaving, beoordeel je of er sprake is van een overtreding. Je overlegt met collega’s of legalisering voorzienbaar is en zo niet, dan start je een handhavingstraject. Je schrijft waarschuwingsbrieven, voornemens en lasten onder dwangsom. Zo nodig vertegenwoordig je onze gemeente ook bij de rechtsbeschermingsprocedures die hieruit voortvloeien en ga je naar de bezwaarschriftencommissie, de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Je bent iemand die goed op de hoogte is en blijft van de ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving en jurisprudentie.
Team
Toezicht en handhaving. Bestaande uit 3 collega juridisch adviseurs handhaving.
Competenties
- Gevoel voor bestuurlijke, politieke maatschappelijke verhoudingen
- Iemand die de samenwerking opzoekt
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van opdrachtgever inzake inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. Referenties nader te bepalen.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Eisen voor de opdracht Juridisch adviseur vth
- Inschrijver voldoet aan gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur VTH
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met omgevingsrecht
- Kandidaat heeft een maximale reistijd van 1,5 uur naar het gemeentehuis in Domburg. Benoem dit duidelijk in het CV
- Kandidaat is bereid om minimaal de helft van de werkweek op kantoor aanwezig te zijn
Wensen voor de opdracht Juridisch adviseur vth
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur bij een gemeente
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur in de richting van VTH
Geïnteresseerd in deze opdracht?
Zo gaan wij te werk
1. Reageer op de opdracht Juridisch adviseur vth
Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.
- We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
- We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
- We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen
Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.
2. Introductie bij Gemeente Veere
Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Veere? Dan volgen de volgende stappen:
- Wij stellen jou voor aan Gemeente Veere
- Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
- We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
- Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief
Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Veere, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.
3. Aftrap van de opdracht!
Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.
- Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
- Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
- Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.
Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.
De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten
- Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
- Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
- Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
- Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen