Projectondersteuner voorlichting ouderenhuisvesting

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 18 dec 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 88
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 januari 2026
Eind datum: 1 januari 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Als projectondersteuner Stedelijke Aanpak Voorlichting Langer Zelfstandig Wonen onderhoudt je dagelijks contacten met de stadsdelen en de gebiedsteams en zorg je dat de voorlichting en ondersteuning over dit thema op de agenda staat om de doelgroep in Amsterdam te bereiken. Jij bent voor hen een sparringpartner en voorziet ze gevraagd en ongevraagd van advies. Ook faciliteer je de stadsdelen en gebiedsteams bij het opzetten van de juiste voorlichtingsactiviteiten. Je werkt samen met collega’s binnen de gemeente (zoals Zorg) en je bent de verbindende factor tussen de gemeente en belangrijke samenwerkingspartners, zoals stichting !WOON, de Buurtteams Amsterdam, Team Doorstroom, de Amsterdamse woningcorporaties, bewonersorganisaties en zorgpartners.

Werkzaamheden
Dit doe je op een gemiddelde werkdag:

  • Samenwerking: Je onderhoudt actief de contacten met de stadsdelen en faciliteert bij het opzetten van de diverse voorlichtingsactiviteiten uit de zgn. instrumentenkoffer. Hiervoor ga je regelmatig op pad naar de stadsdelen om feeling te krijgen met de mensen die aan het thema werken alsook met het voorbereiden, zien en meemaken van de voorlichtingsactiviteiten. Hierbij werk je van buiten naar binnen en andersom en denkt na over nieuwe kansen en mogelijkheden voor nieuwe voorlichtingsactiviteiten.
  • Netwerken: Je verstevigt het netwerk van Team Ouderenhuisvesting door het onderhouden van contacten met de samenwerkingspartners, met als voornaamste doel hen zoveel mogelijk te motiveren, te betrekken en te faciliteren bij het uitzetten van concrete voorlichtingsactiviteiten.
  • Ontwikkeling: Met de samenwerkingspartners en in afstemming met de doelgroep werk je aan het verder uitbreiden van nieuwe voorlichtingsactiviteiten voor de Instrumentenkoffer.
  • Overleg: Je neemt deel aan het 2-wekelijks Klein Team overleg over Voorlichting. Afhankelijk van het onderwerp op de agenda’s over het thema Voorlichting neem je deel aan het teamoverleg van Team Ouderenhuisvesting. Samen met de beleidsadviseur bereid je het Kernteam Stedelijke Aanpak Voorlichting Langer Zelfstandig Wonen en het onderdeel Voorlichting van het Lerend Netwerk Ouderenhuisvesting voor.
  • Afstemming: Met de beleidsadviseur neem je regelmatig deel aan gesprekken met de samenwerkingspartners om het thema Voorlichting vanuit jouw kennis uit het veld te mede te onderbouwen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever(s)
De directie Wonen werkt aan beleid, uitvoering en handhaving om een ongedeeld Amsterdam mogelijk te maken. We zetten ons in voor de huisvesting van diverse doelgroepen, maken afspraken met corporaties en particuliere verhuurders en pakken misstanden zoals leegstand en illegale verhuur aan. Daarnaast bewaken we de kwaliteit van het woningaanbod en zetten we in op verduurzaming van de bestaande woningvoorraad.Bij de directie Wonen werken wij vanuit vier kernwaarden:

  • Wat de stad nodig heeft, bepaalt onze manier van werken: opgave- en gebiedsgericht.
  • We denken en handelen vanuit de bedoeling van de Amsterdamse Aanpak Volkshuisvesting (AAV): gericht op impact maken, niet alleen op regels uitvoeren.
  • We staan voor een mensgerichte ontwikkeling van de organisatie: zowel buiten als binnen de organisatie staat de mens centraal.
  • We denken, werken en handelen vanuit vertrouwen in de ander: samenwerking op basis van wederzijds vertrouwen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor opdracht Projectondersteuner voorlichting ouderenhuisvesting

  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces. De kandidaat moet beschikbaar zijn voor het interview en bij gunning direct inzetbaar zijn zoals vermeld. Het opgegeven uurtarief (excl. BTW) is inclusief alle bijkomende kosten. Bij overschrijding van het maximale tarief wordt de offerte terzijde gelegd.
  • Referentie: Minimaal 1 relevante referentie opgeven met organisatie, naam en telefoonnummer van contactpersoon. De referent moet op de hoogte zijn en mag niet van de inschrijvende organisatie zelf zijn.
  • Draaideurconstructie: Kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam. (KO)
  • CV toevoegen: Nederlands cv van maximaal 5 A4. Alleen eerste 5 A4 worden beoordeeld. Cv dient ter verificatie van de antwoorden op eisen en wensen.
  • Werk- en denkniveau: Kandidaat beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau. Dit moet blijken uit het cv.
  • Opleiding: Kandidaat heeft erkend mbo diploma en neemt dit mee naar het interview.
  • Werkervaring: Minimaal 1 jaar werkervaring in soortgelijke functie. Moet blijken uit het cv.
  • Werkervaring: Minimaal 1 jaar ervaring met samenwerken met verschillende (externe) partijen. Moet blijken uit het cv.
  • Verificatie kennis: Verificatie van kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

Wensen voor opdracht Projectondersteuner voorlichting ouderenhuisvesting

  • Informatie kandidaat: Volledige naam zoals in paspoort/ID, telefoonnummer en privé e-mailadres. Wijzig tevens de naam van de inschrijving in Mercell naar 'Naam organisatie + naam kandidaat'. Maximaal 1 kandidaat per aanvraag.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft 1 jaar ervaring binnen gemeentelijke/overheidsorganisatie. Moet blijken uit het cv.
  • Werkervaring: Kandidaat heeft 1 jaar ervaring met werken aan thema Wonen en Zorg. Moet blijken uit het cv.
  • Toetsing competentie: Assertiviteit.
  • Toetsing competentie: Klantgerichtheid.

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Projectondersteuner voorlichting ouderenhuisvesting

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Amsterdam

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Amsterdam? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Amsterdam
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Amsterdam, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx