LET OP!!
In verband met de feestdagen staat deze aanvraag uit tot 13-01-2026 9:00. Voorgestelde kandidaten zullen pas in week 2 beoordeeld worden, hou hier rekening mee in je verwachtingsmanagement richting de kandidaat.
Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.
Stedin heeft een betrouwbaar elektriciteitsnet. Dat willen wij zo houden. Daarvoor hebben wij assets nodig die kwalitatief en duurzaam zijn en blijven. Maar ook vooral een elektriciteitsnet dat flexibel is en dat voorbereid is op de toekomst. Daarom zoeken wij een Strategisch Assetmanager Distributie (midden- en of laagspanning). Jij zorgt in afstemming met andere interne en externe stakeholders voor een efficiënt strategisch assetmanagement van componenten in het midden- en laagspanningsnet met oog op kwaliteit en veiligheid. Hiervoor creëer en geef je invulling aan het instandhoudingsbeleid. Jij maakt lange termijn analyses (3-20 jaar vooruit) die inzicht geven in de kwaliteitsontwikkeling van de assets. Dat doe je door het onderhouds-, vervangingsbeleid op elkaar af te stemmen. Verder gebruik je data en modellen om inzicht te krijgen en oplossingen door te rekenen. Je werkt samen met de tactisch assetmanagers die weer in contact staan met de operationele/uitvoerende afdelingen.
Beleid en advies
Niets ontbreekt in jouw beleidstukken over het onderhouds- en vervangingsbeleid. Jij stelt deze beleidsstukken op en draagt deze uit. Je fungeert als vraagbaak voor de organisatie voor beleidsuitgangspunten. Je brengt zelfstandig advies uit, beheert en vertaalt knelpunten en risico’s in de netten. Waarbij je uiteraard oplossingen weet te definiëren. Anderen meenemen in jouw ideeën is je dan ook op het lijf geschreven. Je creëert draagvlak, verbinding en inzicht.
Uitdaging in je werk
Wat het werk verder uitdagend maakt? Eén van jouw wellicht toekomstige collega’s geeft het volgende aan:
“De verantwoordelijkheid om in het epicentrum van de besluitvorming te staan in een snel en continu veranderende omgeving, de afstemming met alle lagen binnen het bedrijf, de noodzaak en de kans om op de hoogte te blijven van de laatste technologische ontwikkelingen en de afwisseling tussen de verschillende activiteiten maken voor mij dat ik de rol van Strategisch Assetmanager erg leuk vindt.” – Thomas Bantras, strategisch assetmanager bij Stedin.
Jouw sterke punten. Worden wij blij van.
Je bent de toegewijde specialist op het gebied van assets in het bestaande net en de ontwikkelingen van toekomstige assets, of bereid dit te leren. Je werkt graag samen met verschillende disciplines. Het opzoeken van samenwerkingen kunnen we dan ook aan jou overlaten, je hebt overzicht op het grote geheel en gevolgen voor anderen en weet daar op in te spelen. Hierin ben je verbindend en beschik je over een hoge dosis organisatiesensitiviteit.
Wat jou verder onze nieuwe collega Strategisch Assetmanager Distributie maakt?
- Je beschikt over een afgeronde HBO/WO opleiding in een technische richting, bij voorkeur Elektrotechniek/ Energietechniek/Mechatronica.
- Je hebt kennis van verbindingen en andere componenten in het laag- en middenspanningsnet.
- Je hebt relevante werkervaring opgedaan, bijvoorbeeld als Electrical Engineer of Operationeel Installatieverantwoordelijke.
- Kennis en ervaring met verschillende onderhoud systemen/modellen is een pré. Je bent in ieder geval bereid door middel van studie/training/cursus deze kennis en ervaring op te doen. Bij een detavast constructie zullen de kosten van deze trainingen/cursussen voor Stedin zijn, bij detachering zullen deze kosten voor het bureau zijn.
- Je bent in staat op een strategische manier "boven" je projecten te hangen.
Een goed team. Daar hoor je bij.
Meteen vanaf dag één maak je deel uit van team Strategisch Instandhouding, onderdeel van Asset Management. Dit team bestaat uit 12 collega’s en maakt onderdeel uit van Instandhouding met in totaal 41 collega’s. De collega’s zijn allemaal hoogopgeleid, professioneel en experts op hun vakgebied. Een team met een cruciale rol. Samen zorgen ze voor het lange termijn vervangings- en onderhoudsbeleid. Maken ze het strategisch investeringsplan dat de kwaliteit van onze netten waarborgt. Samen vooruit willen gaan, tot de beste oplossingen komen en daarin geen blad voor de mond nemen. Echt een team voor jou.
Hybride werken
We werken volgens ons Stedin@Work concept. Je werkt, als het weer kan en mag, ongeveer de helft van de tijd op ons kantoor in Rotterdam. De plek waar jij je collega’s ontmoet. De andere helft van de tijd werk je thuis. Wel zo flexibel.
Eisen voor opdracht Strategisch assetmanager distributie
- Kandidaat heeft kennis van verbindingen en andere componenten in het laag- en middenspanningsnet
- Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO/WO opleiding in een technische richting, bij voorkeur Elektrotechniek/ Energietechniek/Mechatronica
- Kandidaat heeft relevante werkervaring opgedaan, bijvoorbeeld als Electrical Engineer of Operationeel Installatieverantwoordelijke
- Kandidaat beschikt over de vaardigheid om op een strategische manier "boven" de projecten te hangen
- Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
- Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden
Wensen voor opdracht Strategisch assetmanager distributie
- Kennis en ervaring met verschillende onderhoud systemen/modellen is een pré. Je bent in ieder geval bereid door middel van studie/training/cursus deze kennis en ervaring op te doen
- De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever:
- Goed kunnen plannen
- Verantwoordelijkheidsgevoel
- Flexibele instelling
- Goede communicatieve vaardigheden
- Resultaatgericht
- Proactief
- Luistervaardig
Geïnteresseerd in deze opdracht?
Zo gaan wij te werk
1. Reageer op de opdracht Strategisch assetmanager distributie
Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.
- We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
- We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
- We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen
Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.
2. Introductie bij Stedin
Past jouw profiel bij de eisen van Stedin? Dan volgen de volgende stappen:
- Wij stellen jou voor aan Stedin
- Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
- We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
- Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief
Ontvangen we een positieve reactie van Stedin, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.
3. Aftrap van de opdracht!
Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.
- Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
- Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
- Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.
Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.
De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten
- Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
- Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
- Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
- Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen
