Coördinator wmo

Gemeente Apeldoorn

Sluit op: 6 jan 2026 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 20
Provincies: Gelderland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 6 januari 2026
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

Onze organisatie
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

We zijn stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
Het regioteam van de Zorgregio is op zoek naar een tijdelijke invulling van de functie Coördinator WMO voor 16 uur per week, en tot maximaal 20 uur in overleg.

De 8 gemeenten waarvoor wij werken zijn met elkaar in gesprek over de toekomstige invulling van hun samenwerking. De uitkomst hiervan betekent ook iets voor de functie van Coördinator. Daarom is ervoor gekozen om de functie van Coördinator Wmo eerst tijdelijk en smaller dan voorheen in te vullen. De gewenste looptijd van de tijdelijk invulling laat zich nog niet exact vaststellen en hangt af van het traject tussen de 8 gemeenten om tot nieuwe afspraken te komen. Vooralsnog is de verwachting dat deze tijdelijke invulling nodig is tot juli 2026. Op basis van ontwikkelingen is korter of langer ook nog mogelijk.

Over ons
In de regio Midden-IJssel/Oost-Veluwe werken de gemeenten Apeldoorn, Brummen, Epe, Hattem, Heerde, Lochem, Voorst en Zutphen samen op de beleidsterreinen Jeugdzorg, Wmo en MO/BW op de taken:

  • Aansturing en organisatie van de inkoop van individuele voorzieningen voor Wmo en MO/BW
  • Toezicht
  • Accountmanagement
  • Kwaliteitscontrole
  • Monitoring en resultaatsturing
  • Contractbeheer

Wat doet de coördinator
De coördinator legt de verbinding tussen de acht samenwerkende gemeenten op het gebied van de Wmo. Van belang is om oog te houden voor de lokale verschillen. Binnen het regioteam zorg je daarnaast voor afstemming en verbinding met de collega’s, ook die van Jeugd. Zodat de nodige kruisbestuiving tussen ontwikkelingen op het Jeugd en Wmo domein plaatsvinden.

Wat ga je doen

  • Een bijdrage leveren om regionale besluitvorming mogelijk te maken. Dit betekent dat je (samen met en voor) de lokale beleidsadviseurs Wmo de agenda’s voor de regionale overleggen voorbereid en hierop coördineert. Je bent ook voorzitter van het regionale beleidsoverleg Wmo.
  • Afstemmen over en ontwikkelen van Wmo-beleid tussen gemeenten en in samenhang met aanpalende beleidsterreinen zoals Jeugd, Maatschappelijke Opvang en Beschermd Wonen, Huiselijk geweld en Vrouwenopvang, PlusOV, Zorgverzekeringswet en Wet Langdurige zorg.
  • Voorbereiden van de agenda van regionale ambtelijke en bestuurlijke overleggen Wmo.
  • Advisering aan bestuurders, waarbij de advisering primair vanuit beleidscollega’s vanuit gemeenten gebeurt.
  • Proactief en reactief veel afstemming met collega’s van de regio gemeenten en het regioteam, zorgen dat verbinding en afstemming waar gewenst tot stand komt en signaleren op (mogelijke) knelpunten en kansen.
Je bent in staat verschillende contexten, belangen en visies te wegen, samen te brengen en te vertalen naar concrete verbetervoorstellen.

Je kunt beleidsvraagstukken en signalen uit de praktijk vertalen naar concrete acties en mogelijke oplossingen.

Ook onder druk blijf je effectief en rustig.

Competenties
Competenties behorend bij functieprofiel:

  • Je bent verbinder van mensen en organisaties; je zoekt de samenwerking en je weet de juiste mensen en middelen op waarde te schatten en in te zetten
  • Je bent creatief, initiatiefrijk en overtuigend en daarmee in staat om anderen te enthousiasmeren
  • Je bent communicatief uiterst vaardig; je communiceert vlot en correct met alle niveaus; je komt afspraken na en rapporteert tijdig
  • Je schakelt makkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau, je ziet de verbanden en belangen
  • Je bent open en nieuwsgierig en bedenkt samen met betrokkenen creatieve oplossingen op de vraagstukken die je gaandeweg tegenkomt of weet deze vraagstukken goed te adresseren
  • Je vertaalt uiteenlopende doelen naar concrete resultaten en producten
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en je bent pragmatisch ingesteld; je onderscheidt hoofd- van bijzaken en stelt prioriteiten

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor opdracht Coördinator wmo

  • Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door aanbestedende dienst
  • Kandidaat heeft HBO en/of WO werk- en denkniveau
  • Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van maatschappelijke ontwikkeling, in het bijzonder Wmo, bij een overheidsorganisatie
  • Kandidaat is zo snel als mogelijk maar uiterlijk per 1 februari 2026 beschikbaar, voor minimaal 16 uur per week

Wensen voor opdracht Coördinator wmo

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring binnen Wmo-domein in een rol/functie waarbij minimaal de volgende aspecten aan bod komen: Bestuurlijke advisering, Coördinatie, Beleid, Relatiebeheer; De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in alle vier bovengenoemde aspecten; (50 pt) De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in drie van de vier aspecten; (40 pt) De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in twee van de vier aspecten; (20 pt) De kandidaat heeft met minder dan twee aspecten aantoonbare ervaring; (0 pt)
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken in een regionale bestuurlijke omgeving; De kandidaat heeft meer dan 3 jaar werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving. (50 pt) De kandidaat heeft 2 tot 3 jaar werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving; (40 pt) De kandidaat heeft 1 tot 2 jaar werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving; (25 pt) De kandidaat heeft 0 tot 1 jaar werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving; (10 pt) De kandidaat heeft geen werkervaring in een regionale bestuurlijke omgeving; (0 pt)

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Coördinator wmo

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Apeldoorn

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Apeldoorn? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Apeldoorn
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Apeldoorn, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx