Projectmedewerker toezicht, beleidsadvisering en contractmanagement wmo en jeugd

Gemeente Oldambt

Sluit op: 2 jan 2026 om 12:00
Max. Uurtarief: 85
Aantal uur per week: 32
Provincies: Groningen
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 5 januari 2026
Eind datum: 30 juni 2026

Opdrachtomschrijving
In deze baan draait het niet enkel om het opsporen van misstanden, maar juist ook om in samenwerking met inwoners en zorgaanbieders ervoor te zorgen dat de geboden zorg kwalitatief goed blijft. Doel van deze opdracht is het realiseren van een stevig fundament waarop duurzame uitvoering mogelijk is. Dit bestaat uit de volgende kerntaken op het gebied van toezicht, beleidsontwikkeling en contractmanagement binnen de Wmo en Jeugdwet.

Resultaatverantwoordelijkheden
Binnen deze opdracht draag je zorg voor:

  • Zelfstandig uitvoering kunnen geven aan rol van Toezichthouder Wmo en Jeugd
  • Implementatieplan opstellen en uitvoering geven aan dit plan
  • Draagvlak creëren binnen organisatie en meewerken aan voorbereiding van Open House-aanbesteding 2026 m.b.t. toezicht
  • Stakeholders inventariseren en betrekken om een gedragen visie te krijgen
  • Functie van Toezichthouder Wmo en Jeugd inrichten
  • Begeleiden van Toezichthouder
  • (Uitvoerings)processen inrichten om uitvoering mogelijk te maken

Werkzaamheden
De werkzaamheden binnen deze opdracht bestaan onder andere uit:

  • Opleiden en begeleiden van een interne toezichthouder Wmo en Jeugdwet
  • Ondersteunen bij voorbereiding van Open House-aanbesteding 2026
  • Doorontwikkelen van beleidsregels en verordeningen binnen Wmo en Jeugdwet
  • Uitvoeren van rechtmatigheidsonderzoeken en gerichte themacontroles
  • Overige werkzaamheden die in overleg worden bepaald, voor zover passend binnen sociaal domein

Kandidaatomschrijving
Wij zoeken een gedreven collega die ervan houdt om nauw samen te werken binnen een team. Je bent analytisch en betrokken. Op zijn tijd is een gezonde dosis humor tijdens het werk erg belangrijk. Ook verwachten we van je dat je je flexibel kan opstellen, omdat de taken van een toezichthouder niet altijd plaatsvinden tussen 09:00 en 17:00 uur.

Verantwoordelijkheden
Binnen deze opdracht ben je onder andere verantwoordelijk voor:

  • Mede opstellen van een plan van aanpak voor het implementatietraject
  • Opstellen van een uitvoerend (jaar)plan Toezichthouder waarbij op basis van beschikbare capaciteit en benodigde tijd voor onderzoek focus en prioritering gemaakt kan worden

Tijdelijkheid van de opdracht
De opdracht is tijdelijk van aard, omdat het implementeren van een nieuwe of gewijzigde taak per definitie een tijdelijk karakter heeft. Gezien de omvang en complexiteit van deze opgave is inzet van een ervaren Toezichthouder noodzakelijk.

Interviewplanning
De gesprekken zullen naar verwachting plaatsvinden in de tweede week van januari, maar dit is nog niet definitief bepaald. De huidige aanbieder neemt deel aan de procedure.

Toelichting op rooster
De werkzaamheden vinden plaats tussen 5 januari 2026 t/m 30 juni 2026 met een inzet van 28–32 uur per week. Vanwege de kerstvakantie en de doorlooptijd van de procedure zal de startdatum flexibel zijn en vastgesteld worden in overleg. Een zo snel mogelijke aanvang is hierbij wenselijk.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Projectmedewerker toezicht, beleidsadvisering en contractmanagement wmo en jeugd

  • Aantoonbaar wo werk- en denkniveau in juridische richting. Dit blijkt uit cv
  • Ten minste 5 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie. Dit blijkt uit cv

Wensen voor de opdracht Projectmedewerker toezicht, beleidsadvisering en contractmanagement wmo en jeugd

  • Aantoonbare ervaring in beleidsadvisering, contractmanagement en inkoop voor doorontwikkeling van Toezicht. Dit blijkt uit cv
  • Goed netwerk binnen Oldambt. Dit blijkt uit cv en/of motivatie
  • Aantoonbaar brede kennis van Wmo en Jeugdwet. Dit blijkt uit cv

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Projectmedewerker toezicht, beleidsadvisering en contractmanagement wmo en jeugd

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Oldambt

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Oldambt? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Oldambt
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Oldambt, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

Meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding; je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx