Financieel adviseur

Gemeente Urk

Sluit op: 9 jan 2026 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Flevoland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 februari 2026
Eind datum: 3 augustus 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Wat ga je doen?
Je werkt in een team van financieel adviseurs en adviseert (project)managers en budgethouders. Je krijgt een uitgebalanceerde portefeuille, waarbij jouw expertise bij voorkeur binnen het fysiek domein ligt. Samen met je collega’s financieel adviseurs zet je de lijnen van het financieel beleid uit en werk je aan de planning en control producten zoals begroting, periodieke rapportages en jaarrekening. Je bewaakt gedurende het jaar de budgetten, waarvan je goed op de hoogte bent. Daarnaast heb je bij voorkeur affiniteit en deskundigheid op het gebied van treasury.

In de dagelijkse praktijk ben je een belangrijke sparringpartner van manager, budgethouder en het team en adviseer je binnen het bedrijfsonderdeel in de volle breedte. Planning en Control is continue in ontwikkeling. Hiervoor volg je de landelijke ontwikkelingen op het terrein van overheidsfinanciën en maak je van knelpunten een kans om ons financieel beleid te verbeteren. Daarnaast ga je aan de slag met je eigen aandachtsgebieden, passend bij het domein dat je adviseert, of bij je eigen interesses en competenties.

Wie ben je en wat heb je in huis?
Je hebt een financiële opleiding gevolgd die aansluit bij deze functie. Je houdt ervan om te adviseren, te analyseren en mee te denken. Jouw analyses zet jij om in heldere adviezen. Hierbij hou jij rekening met vastgelegde regelgeving uit het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV). Dit BBV kent voor jou geen geheimen. Je hebt een hands-on mentaliteit in combinatie met een HBO/universitair denkniveau. Communicatief ben je sterk en in staat om mensen in beweging te krijgen. Als ervaren adviseur pak je je rol overtuigend op. Kennis van SAP en LIAS is een pré, maar geen noodzaak.

Voorwaarden opdracht
Deze opdracht wordt uitgezet voor 6 maanden met de optie om 2 x 6 maanden te verlengen. We verwachten dat je minimaal 2 dagen per week op het gemeentehuis aanwezig bent. Deze opdracht staat niet open voor zzp’ers.

Interviewplanning
De interviews zijn gepland op woensdag 14 januari 2026 (15:00 - 17:30). Wij verzoeken de kandidaten hiermee rekening te houden en beschikbaar te zijn voor de interviews op deze datum.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Financieel adviseur

  • Opleiding: Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding of hebt HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar door minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Geen zzp'ers: Deze opdracht staat niet open voor zzp'ers, ook niet middels een constructie bij een bureau.
  • Kennis: Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met BBV.
  • Aanwezigheid op werklocatie: Je bent minimaal 2 dagen per week op het gemeentehuis aanwezig.

Wensen voor de opdracht Financieel adviseur

  • Werkervaring: Je hebt bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een (gemeentelijke) overheid in de afgelopen 10 jaar.
  • Systeemkennis: Je hebt recente kennis van de pakketten SAP en LIAS.
  • Inzetbaarheid: Je bent vanaf de startdatum van deze opdracht voor 24 uur per week inzetbaar.

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Financieel adviseur

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Urk

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Urk? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Urk
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Urk, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx