Team Kwaliteit & Administratie
Gemeente Altena blijft werken aan een integrale aanpak van toegang tot hulp en ondersteuning binnen het sociaal domein. Dat doen we met een breed Voorveld en met sterke teams op de achtergrond waar inwoners terecht kunnen met (hulp)vragen op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, inkomensondersteuning en jeugdhulp. Binnen de organisatiestructuur zijn de teams Toegang, Regie, Voorveld en Kwaliteit & Administratie gezamenlijk verantwoordelijk voor de uitvoering binnen het sociaal domein. De teams werken nauw samen met team Samenleving waar het samenhangende beleid op het gebied van alle onderdelen van het sociaal domein ligt.
De gemeente en de regio draait een Proof Of Concept (samenwerkingsproeftuin) met een externe partij om het voorveld te versterken en tot een Sterk Lokaal Team (SLT) te komen. Inwoners worden daarmee sneller gezien en geholpen.
Team Kwaliteit & Administratie (K&A)
Team Kwaliteit & Administratie (K&A) bestaat uit 30 bevlogen, fijne collega’s. Binnen het team zijn de kwaliteitsmedewerkers, juristen en gedragswetenschappers ondergebracht en wordt de administratieve ondersteuning centraal georganiseerd. K&A werkt steeds samen met de vier andere teams van het sociaal domein rondom verschillende wetten. Zoals de WMO, de jeugdwet en de P- wet. Denk bij die laatste vooral aan, de Participatie, Bijzondere Bijstand en verschillende minimaregelingen. Binnen het team weten we elkaar te vinden en verder te helpen. Er heerst een positieve sfeer binnen team K&A en vormt daarmee een stevige basis om samen te werken en andere teams te ondersteunen. Je zal al snel met veel mensen, domein-breed, samenwerken.
Wij zoeken
Gemeente Altena wil inwoners met een laag inkomen en een klein vermogen een steuntje in de rug geven door het verstrekken van een Altenabon. Daarvoor moet de financiële situatie van de aanvrager onderzocht worden.
Wij zoeken een administratieve medewerker die de aanvragen voor deze Altenabon beoordeelt en inhoudelijk verwerkt.
Jouw werk
- Je screent en beoordeelt ingekomen aanvragen op volledigheid en aard van afhandeling;
- Je haalt daarvoor de informatie uit meerdere systemen, inproces en Suite;
- Je handelt correspondentie/stukken zelfstandig af, en bewaakt de follow-up;
- Je beoordeelt en verwerkt gegevensuitwisseling tussen de cliënten en gemeente.
Eisen
- Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
- Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop.
- Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
- Kandidaat heeft recente ervaring met de participatiewet specifiek rondom minimaregelingen, bijzondere bijstand en participatievoorzieningen. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een (politiek bestuurlijke/gemeentelijke) organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
- Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.)
Wensen
- Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als administratief medewerker of consulent p-wet binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft recente ervaring met het beoordelen en verwerken van aanvragen voor gemeentelijke minimaregelingen, het werken met Suite en Inproces, en het zelfstandig afhandelen van administratieve correspondentie en gegevensuitwisseling. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat is oplossingsgericht. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat heeft ervaring met werken met gemeentelijke systemen zoals Suite voor het sociaal domein en Inproces. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
- Kandidaat beschikt over secure werkhouding. Dit moet blijken uit het gesprek.