Adviseur aanbesteden en contractmanagement

Gemeente Bergen op Zoom

Sluit op: 29 sep 2025 om 11:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 november 2025
Eind datum: 31 maart 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Algemeen
Vakgroep Aanbesteden en Contractmanagement (VAC) is spil voor inkoop- en contractmanagement processen binnen gemeente Bergen op Zoom. Onder onze werkzaamheden valt ook het begeleiden van aanbestedingsprocedures. Een van onze collega’s is door ziekte afwezig en we missen daardoor een stuk capaciteit. Gemeente wil middels deze opdracht een tijdelijke invulling geven aan deze functie.

Op aanbestedingskalender staan Meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures gepland die onder deze opdracht opgepakt moeten worden. De focus ligt daarbij op aanbesteden van werken, leveringen en diensten binnen het fysieke domein en duurzaamheid. Duur van opdracht is afhankelijk van terugkeer van onze vaste collega. Opdracht kent de optie tot afschalen van aantal benodigde uren om het re-integreren van onze collega ter zijner tijd te kunnen faciliteren.

Deze opdracht wordt flexibel ingericht doormiddel van een vaste initiële periode van 4 maanden (ingangsdatum 1-11-25, of zoveel eerder als mogelijk tot 01-03-2025) met de optie tot een maandelijkse verlenging tot uiterlijk 31-7-2026.

Jouw uitdaging
Als adviseur aanbesteden en contractmanagement ben je verantwoordelijk voor begeleiden van Europese aanbestedingsprocedures en het geven van inkoopadviezen. Jouw kennis van Aanbestedingswetgeving breng je samen met onze organisatiedoelstellingen en doelstellingen uit gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid.

Je begeleidt aanbestedingen van start tot afronding inclusief archivering van complete aanbestedingsdossiers. Hiervoor neem je deel aan multidisciplinaire inkoopteams binnen en buiten organisatie. Je stelt (mede) aanbestedingsdocumenten op en/of toetst deze inhoudelijk op rechtmatigheid en doelmatigheid. Je onderhoudt contacten met inschrijvers en interne klanten en verzorgt op professionele wijze correspondentie, verslaglegging en archivering van aanbestedingen. Het afronden van aanbestedingstrajecten binnen deze opdracht betreft een resultaatverplichting. Concreet betekent dit dat aanbestedingstrajecten nog een uitloop kunnen hebben buiten genoemde opdrachtperiode en je een goede overdracht van contract naar betreffende afdeling verzorgt.

Je opereert in een grote mate van zelfstandigheid en weet wat nodig is om aanbestedingen tot een succes te brengen. Je stemt voor deze opdracht het meest af met onze vaste adviseur Aanbesteden en Contractmanagement fysiek domein en inkoopcoördinator. Je werkt in ons hechte team dat bestaat uit 4 adviseurs aanbesteden, een adviseur contractmanagement, een teamondersteuner en inkoopcoördinator. In het tweewekelijks teamoverleg bespreek je voortgang van jouw aanbestedingen.

Jouw profiel
Voor deze opdracht zoeken wij een medior-level adviseur Aanbesteden en Contractmanagement. Je hebt een relevante (commerciële, (bedrijfs)technische of facilitymanagement) HBO opleiding, aangevuld met NEVI 1 of gelijkwaardig. Je beschikt aantoonbaar over meerdere jaren (ten minste 3) als adviseur aanbesteden en contractmanagement bij een aanbestedende dienst. Je hebt naast specifieke ervaring van het Europees aanbesteden van leveringen en diensten, Meervoudig onderhandse procedures Werken en een ruime ervaring met Aanbestedingswet. We zoeken een kandidaat die gericht is op efficiëntie, snelheid en tot slot de voorgaande jaren een aanzienlijk aantal van deze trajecten doorlopen heeft.

Dankzij jouw ervaring met begeleiden van meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingstrajecten op het gebied van Werken, Leveringen en Diensten (ICT is in dit geval niet van toepassing) kan je direct starten. Een senior-level consultant (er dient sprake te zijn van toepasselijke kennis op deze uitvraag), heeft de voorkeur. Dit is vertaald in de gunningscriteria. Je hebt een bewezen talent voor zorgvuldig en projectmatig werken. Je hebt oog voor detail en communiceert helder naar alle betrokkenen. Je beschikt bij voorkeur over een eigen achterban of mogelijkheid voor juridische ondersteuning bij aanbestedingsvraagstukken.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als adviseur aanbesteden, EU procedures werken, leveringen en diensten in openbare ruimte en duurzaamheid. Graag duidelijk aangeven in het CV.
  • In verband met wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege aard van opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding en NEVI 1. (Dit moet blijken uit het cv.)
  • Uurtarief is maximaal 110

Wensen

  • Aangeboden kandidaat is beschikbaar voor aantal uren per week zoals in aanvraag is aangegeven.
  • Uit gesprek blijkt (of wordt getoetst door bv casussen) of in vacature gevraagde competenties aantoonbaar zijn door het geven van voorbeelden.
  • Aangeboden kandidaat beschikt over eigen (kosteloos voor opdrachtgever) juridische ondersteuning bij aanbestedingen. Graag duidelijk aangeven in het CV.
  • Aangeboden kandidaat heeft recente aantoonbare kennis en ervaring met zelfstandig begeleiden van Europese aanbestedingsprocedures. (Graag middels concrete voorbeelden duidelijk omschrijven in het CV.)
  • Aangeboden kandidaat heeft aantoonbare recente kennis en ervaring met zelfstandig begeleiden van aanbestedingsprocedures m.b.t. werken, leveringen en diensten op gebied van fysieke domein en bedrijfsvoering en kan 1 of meerdere referenties overleggen (Graag middels concrete voorbeelden onderbouwen in CV + tracklist.)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx