Adviseur contractmanagement-afdeling verkenning en planuitwerking

Rijkswaterstaat

Sluit op: 17 jun 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 juni 2025
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Voor Rijkswaterstaat zijn wij op zoek naar een adviseur contractmanagement
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Opdrachtomschrijving
Als adviseur contractmanagement bij Rijkswaterstaat ben je betrokken bij de Vervanging en Renovatie (VenR) opgave binnen West Nederland Noord. Je houdt je, als adviseur bezig met het gezamenlijk zorgdragen voor het uitvoeren van de planfase. Samen met het contractteam ben je verantwoordelijk voor het beheersen van overeenkomsten. Uiteraard doe je dit door een goede relatie op te bouwen met de opdrachtnemer waarin je de verantwoordelijkheid van zowel de opdrachtnemer als de rol van RWS niet uit het oog verliest.

Het Programma
De afdeling Verkenning en Planuitwerking van RWS WNN werkt in een programmatische aanpak aan de Vervanging en Renovatie opgave. De verschillende processtappen als Object in Beeld, Regio Analyse en Planfase worden aangestuurd door of namens het Programma. Daarnaast vervult het programma een rol in de Realisatiefase van de projecten. De voortdurende uitbreiding van het programma vraagt specifieke expertise in de VenR (vervanging en/of renovatie) projecten. Je ondersteunt de contractmanagers en meerdere IPM teams. Je houdt overzicht, coördineert tussen de diverse disciplines, voert taken uit en signaleert risico’s voor de korte en lange termijn. Je gaat veelvuldig afstemmen met de IPM teams en andere projectleden. Daarnaast onderhoudt je de contacten met de beheerders van het areaal en relevante marktpartijen. Je bent hierdoor de brug tussen de diverse disciplines en belanghebbenden. Hiermee zorg je voor een goede integrale begeleiding van het project.

Werkzaamheden
Je acteert zelfstandig en samen met het team I&CM in de voorbereiding van contracten en advisering bij de realisatie ervan. Je bent in staat zelfstandig (project-, inkoop- ea)plannen op te stellen, hiervoor workshops te organiseren, strategieën uit te denken en daarbij het IPM team uit te dagen. Daarnaast ben je goed in de reguliere inkoop- en contractwerkzaamheden, zoals het opstellen van het inkoopplan en daarbij horende documentatie. Je hebt een belangrijke rol bij het aanbestedingsprocessen (enkelvoudige uitvragen, meervoudig onderhandse uitvragen, nationale of Europese aanbestedingsprocedures). Werkzaamheden hierbij zijn onder andere:

  • Procesbegeleiding
  • Voorbereiden en voorzitten marktconsultatie(s)
  • Verwerken van de relevantie informatie uit het aanbesteding- en onderhandelingsproces
  • Opstellen aanbestedingsdossier
  • Borgen van de planning van het aanbestedingsproces
Je bent in staat om contracten efficiënt te beheersen en een goede samenwerking met de marktpartijen te borgen. Je adviseert bij contractwijzigingen, waarbij je rekening houdt met wat mogelijk is binnen de kaders van beleid en wet- en regelgeving (aanbestedingswet). Je bent hierbij een verbinder tussen de inhoud van het project en de wijze waarop dit wordt vertaald naar contractuele eisen.

Resultaat opdracht
Je bent alert op nieuwe ontwikkelingen en deelt je kennis met collega’s binnen het team I&CM, maar ook daarbuiten. Hierbij gebruik je jouw kennis en ervaring en die van anderen. Daarnaast is het borgen van kwaliteit van kennis een belangrijk aspect in jouw werk. Snel na je start weet je collega’s binnen de organisatie van Rijkswaterstaat te vinden, die nodig zijn bij het realiseren van het project en specifiek voor jouw werkzaamheden. Je benadert deze collega’s proactief. Je maakt afspraken om de voortgang van het proces te bewaken en je borgt de naleving van deze afspraken.

Overige voorwaarden

  • Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen
  • BELANGRIJK! Vul alle kandidaat gegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding
  • Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format)
  • Mailadres wel in de motivatie vermelden, deze dienen wij in te vullen tijdens het aanbieden! (Bij geen mailadres van de kandidaat, kunnen wij de aanbieding niet accepteren!)

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis en ervaring met het voorbereiden en uitvoeren van (planfase/uitbestedings) contracten in de vernieuwingsopgave
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar op het gebied van raakvlakmanagement binnen en buiten IPM teams
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met projectmatig werken conform het IPM model of vergelijkbare modellen

Wensen

  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar kennis en ervaring met het werken met SAP
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in het opstellen van aanbestedingsdocumenten
  • Aangeboden kandidaat is zelfwerkend, innovatief en creatief. Met gevoel voor humor
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met coördinerende taken en integrale begeleiding van projecten
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring met het werken in een inkoop- en contractmanagement team

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx