Wie zijn wij
Bedrijfsvoering werkt voor de hele Vereniging Interprovinciaal Overleg en kent de disciplines: inkoop, financien, HR, ICT, facilitair en juridische zaken. Vanuit de huidige functie wordt er gewerkt vanuit de volgende units:
- Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)
- Natuurinformatie en Natuurbeheer
- GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen
- Stikstof en Natura 2000
- De units van BIJ12 worden ondersteund door de unit Bedrijfsvoering
Wat ga je doen
IPO legt via de Planning- en Controlcyclus verantwoording af aan het bestuur van het Interprovinciaal Overleg. Dit doen we over de werkzaamheden die IPO doet voor de provincies en over de inkomsten en uitgaven van de vereniging. Samen met de adviseur Planning & Control, directie en management zorg jij dat de P&C-stukken juist en tijdig worden opgesteld. Je bent er medeverantwoordelijk voor dat verantwoordingsstukken als het jaarplan/begroting, jaarrekening/jaarverslag, de voorjaars- en najaarsnota en het werkplan inclusief kwartaalrapportages en jaarrapportage tijdig en juist worden opgeleverd. Ook controleer je de balansrekeningen.
In afstemming met managers/projectleiders maak je financiële rapportages, bijvoorbeeld over verleende subsidies. Je verzamelt alle stukken voor het jaarrekeningdossier en je bent hierover het aanspreekpunt voor de accountant. Je adviseert managers en collega’s over budgetten en de besteding ervan. Binnen de uitvoering van de P&C-cyclus ondersteun je de adviseur P&C. Verder zorg je voor de juiste uitvoering van de financiële administratie en verwerking salarisadministratie-overzichten en belastingaangiftes.
32-36 uur per week
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).
Eisen
- Eis 4: Hbo + werk en denkniveau (afgeronde relevante opleiding). Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen van bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.
- Eis 6: Minimaal 3 jaar aantoonbare recente werkervaring binnen een (semi)overheidsorganisatie. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor BIJ12 wordt de aanbieding terzijde gelegd.
- Eis 5: Minimaal 3 jaar aantoonbare recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor BIJ12 wordt de aanbieding terzijde gelegd.
- Eis 7: Vakinhoudelijke kennis van het opstellen van een jaarrekening. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend. Zorg voor een duidelijke, specifieke en inhoudelijke onderbouwing van de eis. Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande en/of indien het gevraagde niet verifieerbaar is voor BIJ12 wordt de aanbieding terzijde gelegd.
Wensen
- Shortlistcriterium 1: Kennis van en werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend.
- Shortlistcriterium 2: Aantoonbare vakinhoudelijke kennis van planning & control. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend.
- Shortlistcriterium 3: Flexibiliteit in werkrooster (met het oog op de jaarrekening/accountantscontrole). Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Werkervaring uit stages, vrijwilligerswerk of nevenactiviteiten zijn niet geldig voor deze eis. Benoem duidelijk en specifiek hoe, wanneer en bij welke opdrachtgever de (werk)ervaring van het gevraagde is opgedaan. Indien de looptijd van de ervaring onduidelijk is door het ontbreken van informatie kan die onduidelijkheid niet ten voordele van de inschrijver worden toegekend.
- Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit. Prijs maximaal 200 punten en Kwaliteit maximaal 800 punten. Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt BIJ12 zich het recht om niet te gunnen.
A. Persoonlijke eigenschappen (200/100/50/0):- Geduld en affiniteit met werkprocessen
- Omgevingssensitiviteit
- Analytisch vermogen
- Flexibiliteit
- Proactief
- Nauwgezet
- Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden
- Kennis op een begrijpelijke wijze kunnen overbrengen
- Een zelfstandige, systematische en nauwkeurige manier van werken
- Kunnen werken in een dynamische en bestuurlijke omgeving
- Uitstekende communicatieve vaardigheden/uitdrukkingsvaardigheid, zowel mondeling als schriftelijk
- Overtuigingskracht
- Inlevingsvermogen (verplaatsen in je gesprekspartners op verschillend (kennis)niveau)
- Opleiding in accountancy (of andere relevante opleiding)
- Ervaring met het werken binnen een overheidsorganisatie
- Kennis en ervaring met Exact Globe, Synergy en Scansys
- Jaarrekening systematiek
- Planning & control cyclus
- Subsidieverlenging en -verantwoording
- Managementrapportages