Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1100 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Opdracht
Als Adviseur Grondzaken / Vastgoed bouw je mee aan de toekomst van gemeente Ede. Je werkt aan actuele thema’s zoals Doesburgerbroek, opvanglocaties én versterking van het buitengebied. Jouw focus ligt op verwervingsstrategie en realisatie van gemeentelijke ambities via grondtransacties, gebiedsinrichting en netwerkontwikkeling. Verantwoordelijkheden:
- Verantwoordelijk voor de verwerving van strategische grondposities, primair door aankoop of ruil.
- Advisering over inzet van grondinstrumentarium (bijv. voorkeursrecht, onteigening, schadeloosstelling).
- Oprichten van strategieën voor uitgifte en beheer van gronden (incl. openbare procedures/tenders).
- Vertegenwoordigen van gemeente Ede in onderhandelingen met eigenaren, ontwikkelaars, notarissen en overige stakeholders.
- Ondersteunen bestuurlijke besluitvorming en fungeren als voorzitter waarderingscommissie (zonder zelf taxaties uit te voeren).
- Netwerk opbouwen in de regio en optreden als gezicht van de gemeente.
Competenties
- Strategisch inzicht: de kandidaat kan gemeentelijke doelen vertalen naar uitvoerbare verwervingsstrategieën.
- Onderhandelingskracht: de kandidaat weet het publieke belang zakelijk en empathisch te verdedigen.
- Bestuurlijke sensitiviteit: gevoel voor timing, besluitvormingsprocessen en publieke verantwoording.
Benodigd aantal professionals
1 of 2.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Eisen
- BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werk ervaring in de aflopen 7 jaar als adviseur Grondzaken Vastgoed (verwerver) met soortgelijke takenpakket binnen gemeentelijke grondverwerving of vastgoed bij overheid;
- Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding gericht op vastgoed, gebiedsontwikkeling of Nederlands recht.
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met grondbeleidsinstrumentarium;
- Aantoonbare afgeronde opleiding Grondverwerving of Rentmeesterij;
- Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie, waarom hij/zij de best passende kandidaat is voor de opdracht;
- Aantoonbare werkervaring met Europese aanbestedingen voor taxatiediensten.