Adviseur Informatie- en Kwaliteitsmanagement

Hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard

Sluit op: 11 jun 2025 om 15:00
Max. Uurtarief: 92
Aantal uur per week: 16
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 juni 2025
Eind datum: 23 januari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Adviseur Informatie- en Kwaliteitsmanagement
Op korte termijn zijn wij op zoek naar een Adviseur Informatie- en Kwaliteitsmanagement voor 16 uur per week. Het betreft een tijdelijke detachering voor een maximale periode van 7 maanden. Het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard is gevestigd te Rotterdam.

Werkzaamheden
De huidige ingehuurde Adviseur ICO stopt 1 juli met zijn opdracht. Vanaf 2026 zal de functie ingevuld worden door een vaste medewerker. Deze aanvraag is voor de overbrugging van deze periode.

Wat ga je doen:
Taken Informatiemanagement
– Aanspreekpunt voor informatiezaken (vraag – aanbod, contact met accounthouder ICT, kanaliseren nieuwe I-aanvragen etc.);
– Deelname aan informatiecoördinatorenoverleg HHSK;
– In kaart brengen informatiestromen afdeling IPP;
– Opstellen totaaloverzicht van managementinformatie die vanuit IPP aan de organisatie verstrekt wordt;
– Trekker van de ontwikkeling om Power BI te gebruiken bij het beschikbaar stellen van deze managementinformatie (dashboards voor managers, opdrachtgevers, projectleiders en programmamanagers), incl. data hiervoor beschikbaar en geschikt maken;
– Opstellen totaaloverzicht software in gebruik door IPP. Hierbij aangegeven: eigenaar, functioneel beheerder, contractmanager etc. Periodiek overleg met de betrokken om overzicht up to date te houden;
– De afdeling begeleiden in het werken met Teams en Digitale fitheid;
– Zorgdragen dat de belangrijkste processen optimaal ondersteund gaan worden door specifieke software (i.p.v. alles in Excel en Word);
– Informatiebehoefte crisisorganisatie goed organiseren (app voor handboek, geodata in LCMS etc.);
– In overleg met het team Documentatie & Informatie zorgen voor actualiseren van procesbeschrijving in het archiefsysteem Corsa;
– Uniforme werkwijzen invoeren rondom informatievraagstukken (welke info leveren aannemers en projectbureaus op elke manier aan en in wel bestandsformat);
– In overleg met ICO’s van HHSK: Proces flow goed afstemmen met andere afdelingen; Vraagstukken vanuit de andere afdelingen beleggen binnen de afdeling.

Taken kwaliteitsmanagement
– Coördinatie van en ondersteuning in vastlegging van de belangrijkste werkprocessen in een uniforme processentool (bijvoorbeeld in Bizzdesign of Mavim);
– MT IPP adviseren bij de invoering van kwaliteitsmanagement (PDCA).

Periode
De start van de werkzaamheden is eind juni (exacte datum in overleg). De duur van de opdracht is maximaal t/m 31 januari 2026.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kennis en ervaring met informatiemanagement (ontsluiten van informatie door middel van gebruik van digitale systemen, functioneel beheer, informatiemanager, data analist)
  • Kennis en ervaring met procesmatig werken / kwaliteitsmanagement
  • Kandidaat dient beschikbaar te zijn voor intakegesprekken op 18 juni tussen 10:00 – 12:00 en 19 juni tussen 09:00 – 11:00

Wensen

  • Bij voorkeur Rijksoverheidservaring of binnen de watersector.
  • Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk.
  • Stevige adviseur.
  • Teamspeler.
  • Analytisch sterk.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx