Adviseur Informatie- en Kwaliteitsmanagement
Op korte termijn zijn wij op zoek naar een Adviseur Informatie- en Kwaliteitsmanagement voor 16 uur per week. Het betreft een tijdelijke detachering voor een maximale periode van 7 maanden. Het hoogheemraadschap van Schieland en de Krimpenerwaard is gevestigd te Rotterdam.
Werkzaamheden
De huidige ingehuurde Adviseur ICO stopt 1 juli met zijn opdracht. Vanaf 2026 zal de functie ingevuld worden door een vaste medewerker. Deze aanvraag is voor de overbrugging van deze periode.
Wat ga je doen:
Taken Informatiemanagement
– Aanspreekpunt voor informatiezaken (vraag – aanbod, contact met accounthouder ICT, kanaliseren nieuwe I-aanvragen etc.);
– Deelname aan informatiecoördinatorenoverleg HHSK;
– In kaart brengen informatiestromen afdeling IPP;
– Opstellen totaaloverzicht van managementinformatie die vanuit IPP aan de organisatie verstrekt wordt;
– Trekker van de ontwikkeling om Power BI te gebruiken bij het beschikbaar stellen van deze managementinformatie (dashboards voor managers, opdrachtgevers, projectleiders en programmamanagers), incl. data hiervoor beschikbaar en geschikt maken;
– Opstellen totaaloverzicht software in gebruik door IPP. Hierbij aangegeven: eigenaar, functioneel beheerder, contractmanager etc. Periodiek overleg met de betrokken om overzicht up to date te houden;
– De afdeling begeleiden in het werken met Teams en Digitale fitheid;
– Zorgdragen dat de belangrijkste processen optimaal ondersteund gaan worden door specifieke software (i.p.v. alles in Excel en Word);
– Informatiebehoefte crisisorganisatie goed organiseren (app voor handboek, geodata in LCMS etc.);
– In overleg met het team Documentatie & Informatie zorgen voor actualiseren van procesbeschrijving in het archiefsysteem Corsa;
– Uniforme werkwijzen invoeren rondom informatievraagstukken (welke info leveren aannemers en projectbureaus op elke manier aan en in wel bestandsformat);
– In overleg met ICO’s van HHSK: Proces flow goed afstemmen met andere afdelingen; Vraagstukken vanuit de andere afdelingen beleggen binnen de afdeling.
Taken kwaliteitsmanagement
– Coördinatie van en ondersteuning in vastlegging van de belangrijkste werkprocessen in een uniforme processentool (bijvoorbeeld in Bizzdesign of Mavim);
– MT IPP adviseren bij de invoering van kwaliteitsmanagement (PDCA).
Periode
De start van de werkzaamheden is eind juni (exacte datum in overleg). De duur van de opdracht is maximaal t/m 31 januari 2026.
Eisen
- Kennis en ervaring met informatiemanagement (ontsluiten van informatie door middel van gebruik van digitale systemen, functioneel beheer, informatiemanager, data analist)
- Kennis en ervaring met procesmatig werken / kwaliteitsmanagement
- Kandidaat dient beschikbaar te zijn voor intakegesprekken op 18 juni tussen 10:00 – 12:00 en 19 juni tussen 09:00 – 11:00
Wensen
- Bij voorkeur Rijksoverheidservaring of binnen de watersector.
- Communicatief vaardig zowel mondeling als schriftelijk.
- Stevige adviseur.
- Teamspeler.
- Analytisch sterk.