Adviseur informatievoorziening

Gemeente Waterland

Sluit op: 18 dec 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
De gemeente Waterland is een (relatief) kleine gemeente. Typerend voor onze organisatie is het ‘ons kent ons’-gevoel en de korte, informele lijnen. Het enige constante is verandering en dat is voor gemeente Waterland niet anders.

Afdeling
Het geheugen van een gemeente werkt alleen als het goed, geordend en toegankelijk wordt bewaard. Binnen afdeling Informatiebeheer en Informatievoorziening (DIV) zorg jij als Adviseur informatievoorziening dat het archief wordt geïnventariseerd, vindbaar is en tijdig wordt overgedragen aan Waterlands Archief in Purmerend. Soms komt materiaal in aanmerking voor vernietiging, ook dat hoort bij je taak.

Hoewel we al jaren digitaal werken, is er nog een deel fysiek archief. Ook deze stukken zijn belangrijk voor gemeente en haar inwoners. Samen met jouw collega’s binnen afdeling werk je aan een zorgvuldige inventarisatie waarin wordt bepaald welke documenten worden gedigitaliseerd, vernietigd of overgedragen.

Opdracht
Binnen afdeling IV is tijdelijke inzet van een Informatieadviseur noodzakelijk om continuïteit van lopende projecten en het voldoen aan wettelijke verplichtingen te waarborgen. De opdracht richt zich met name op:

  • De verdere ontwikkeling en afronding van het project Moderne Werkplek (geplande livegang op 1 november 2025)
  • Het borgen van informatiehuishouding en naleving van archiefwetgeving

Benodigd aantal professionals
1

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Adviseur informatievoorziening

  • Aantoonbare afgeronde opleiding informatiewetenschap of informatiekunde op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in afgelopen 7 jaar als informatie adviseur bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met aansturen van projecten op gebied van archivering en informatiebeheer
  • Aantoonbare werkervaring met kwaliteitssystemen in informatiebeheer, inclusief beheersmaatregelen en bewaarstrategie
  • Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder van informatiesystemen (specifiek i-Navigator)
  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving op gebied van informatiebeheer en archivering opgedaan middels een afgeronde cursus/opleiding
  • Aantoonbaar beschikbaar per 1 januari 2026 voor 28 tot 36 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen

Wensen voor de opdracht Adviseur informatievoorziening

  • Aantoonbare werkervaring met digitaal werken en stimuleren van papierarm werken en organisatiebrede adoptie (benoem dit concreet in cv)
  • Aantoonbare werkervaring met inrichten van duurzame informatievoorzieningen 'Archivering by Design'
  • Aantoonbare werkervaring met directe bijdrage aan een open overheid en actieve openbaarheid
  • Aantoonbare werkervaring met integrale samenwerking en aansluitende externe partijen op gebied van informatievoorzieningen
  • Aantoonbare werkervaring met directe uitvoering van privacywetgevingen in samenwerking met FG en CISO

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Adviseur informatievoorziening

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Waterland

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Waterland? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Waterland
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Waterland, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx