Adviseur inkoop

Gemeente Wijdemeren

Verlopen op: 4 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 maart 2025
Eind datum: 4 april 2025

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend! De gemeente Wijdemeren en Hilversum gaan per 1 januari 2027 een bestuurlijke fusie aan. De ambtelijke fusie zal een jaar eerder plaatsvinden. Namelijk per 1 januari 2026.

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een adviseur inkoop voor gemiddeld 16 uur per week. De komende jaren ligt er een grote opgaaf aan werken en investeringen die gerealiseerd en derhalve aanbesteed moeten worden. Hier ligt dan ook een belangrijke rol voor de inkoop adviseur.

Het betreft een projectopdracht tot en met 31 december 2025. Per 1 januari 2026 is het ambtelijk deel van de fusie tussen met de gemeente Hilversum een feit. Er is een beoogd kandidaat.

Werkzaamheden

  • Levert een actieve bijdrage bij het opstellen van aanbestedingen van werken, diensten van de diverse teams;
  • Geeft gevraagd en ongevraagd advies;
  • Signaleert risico’s, verbeter,- en/of knelpunten;
  • Toetst en evalueert de naleving van kaders, richtlijnen en regelgeving.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Naast de ruime kennis en ervaring die je meeneemt vinden wij het volgende ook belangrijk.
Je bent: flexibel, stressbestendig, creatief, collegiaal en analytisch.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 1 referentie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur bij een gemeente of andere overheidsinstelling;

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de GWW sector in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur bij een gemeentelijke organisatie;
  • Een aantoonbaar certificaat Nevi 1;
  • Een aantoonbaar certificaat Nevi 2.
Deze opdracht is verlopen.