Veiligheidsregio Gelderland-Zuid
Veiligheidsregio Gelderland-Zuid (VRGZ) werkt aan een veilige en gezonde samenleving. VRGZ is een samenwerkingsverband van 14 gemeenten in de regio Gelderland-Zuid, waarin brandweerzorg, ambulancezorg en crisisbeheersing samenkomen. VRGZ is een van de 25 veiligheidsregio’s in Nederland.
Een veilige regio
VRGZ helpt mensen in nood en helpt noodsituaties te voorkomen. Rampen en crises worden zo goed mogelijk voorkomen en bestreden. In de regio kunnen inwoners rekenen op snelle en goede ambulance- en brandweerzorg. Dit doet VRGZ samen met gemeenten, politie en andere lokale, regionale en landelijke partijen. Samen beschermen we wat telt.
Opdracht
Om de inkoopprocessen in goede banen te leiden beschikt Veiligheidsregio Gelderland-Zuid over een team inkoopprofessionals. Dit team bestaat uit drie adviseurs inkoop en aanbesteden. Binnenkort wordt het team uitgebreid met een contractmanager en een contractbeheerder/medewerker inkoop. De adviseur inkoop en aanbesteden adviseert gevraagd en ongevraagd de organisatie bij de inkoopbehoefte en begeleidt meervoudig onderhandse, nationale en Europese aanbestedingen. De sector Bedrijfsvoering van VRGZ, waar team Inkoop onderdeel van is, werkt ook voor GGD Gelderland-Zuid. In het team wordt gewerkt op basis van een accountverdeling, waarbij elke adviseur het vaste aanspreekpunt is voor inkoopvragen voor de sectoren Brandweer, Ambulancezorg, Crisisbeheersing en Bedrijfsvoering van VRGZ en de afdelingen van GGD Gelderland-Zuid.In 2021 heeft een evaluatie van de algehele inkoopfunctie plaatsgevonden. Naar aanleiding daarvan werkt VRGZ aan de doorontwikkeling van de inkooporganisatie. Team Inkoop speelt hierin een belangrijke rol. De manager Financiën en Inkoop is proceseigenaar van het inkoopproces en ontwikkelt op grond van dit eigenaarschap het (inkoop)beleid en voert verbeteringen door in de inkoopprocessen.
Reden uitvraag
Vanwege de ontwikkelingen in de inkooporganisatie in combinatie met de hoeveelheid aanbestedingtrajecten op basis van onder andere de aanbestedingskalender, is bij VRGZ behoefte ontstaan aan een flexibele schil van inkoopadviseurs. VRGZ beoogt met deze uitvraag een team van meerdere inkoopprofessionals samen te stellen die op basis van een overeenkomst van opdracht specifieke taken en werkzaamheden zelfstandig uitvoeren (niet op projectbasis).
Werkzaamheden
- Vast aanspreekpunt voor inkoopvragen en advies voor aangewezen accounts; uitvoeren van accountmanagement.
- Zorgen voor inzicht in inkoopgerelateerde informatie (spend, contracten, aanbestedingskalender) en ophalen van relevante informatie bij stakeholders.
- Bijdragen aan ontwikkeling van inkoopbeleid en -kennis binnen de organisatie; meewerken aan verbetering van inkoopprocessen.
- Zelfstandig begeleiden van (complexe) aanbestedingstrajecten.
- Opstellen van inkoopstrategie en aanbestedingsdocumenten in samenwerking met projectteam.
- Verantwoordelijk voor het inkoopproces, samen met projectleiders en opdrachtgevers; functioneren als spin in het web.
- Adviseren, coördineren, voeren van regie in gesprekken met leveranciers; oog voor tegengestelde belangen en overstijgend inzicht.
- Sparringspartner voor collega’s van team Inkoop, management en andere belanghebbenden.
- Opbouwen en onderhouden van relaties binnen landelijke en (boven)regionale inkoopnetwerken.
Competenties
- Proactieve en zelfstandige houding.
- Goed kunnen werken in teamverband.
- Goed kunnen plannen en organiseren.
- Accuraat en nauwkeurig werken.
- Goede contactuele eigenschappen en flexibele instelling.
- Sterk in zowel mondelinge als schriftelijke communicatie.
- Goede analytische vaardigheden en resultaatgericht met oog voor kwaliteit.
Benodigd aantal professionals
4
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 volgens de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen van maandag t/m vrijdag. Hybride werken is mogelijk.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau in de richting van juridisch, commercieel, economisch en/of facilitair.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur inkoop en aanbesteden in de publieke sector in de afgelopen 10 jaar.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in het zelfstandig uitvoeren van meervoudig onderhandse, nationale en Europese aanbestedingen.
- Afgeronde opleiding NEVI 1 Publiek of daaraan gelijkwaardig.
Wensen
- Minimaal 20 Europese aanbestedingen zelfstandig uitgevoerd (benoem dit duidelijk in het cv).
- Kandidaat is woonachtig binnen een straal van 60 km van Nijmegen (benoem dit duidelijk in het cv).
- Afgeronde opleiding NEVI 2 Publiek of daaraan gelijkwaardig.
- Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur inkoop en aanbestedingen in de publieke sector.
- Aantoonbare werkervaring als adviseur inkoop en aanbesteden bij decentrale overheden zoals gemeenten, veiligheidsregio’s of GGD’en (benoem dit duidelijk in het cv).