Adviseur inkoop en contracten-a27hh project

Rijkswaterstaat

Sluit op: 18 sep 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 122
Aantal uur per week: 36
Provincies: Zeeland
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 18 september 2025
Eind datum: 30 september 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Voor Rijkswaterstaat zijn wij op zoek naar een Inkoop- en Contracten adviseur.
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Project
A27 Houten – Hooipolder
Het project A27 Houten-Hooipolder (A27HH) betreft de verbreding van de rijksweg A27 tussen aansluiting Houten en knooppunt Hooipolder. Dit is een traject van circa 47 kilometer, waarover circa 24 kilometer aan spitsstroken zal worden gerealiseerd. Het project wordt daarnaast gekenmerkt door vier grote vaarwegkruisingen en een groot aantal interne en externe (bestuurlijke) stakeholders. Het Tracébesluit van de A27HH is in december 2020 onherroepelijk geworden. Het totale project is gegund op basis van twee afzonderlijke GWW realisatiecontracten Noord en Zuid, waarbij beide contracten zijn verdeeld in een vijftal deelprojecten. Voor meer informatie over het project zie de website: Projectinformatie Rijkswaterstaat

Feiten en cijfers contract A27 Everdingen – Hooipolder

  • 42 kilometer snelweg, extra rij- en spitsstroken op slappe ondergrond
  • 4 nieuwe bruggen, 2 bruggen amoveren
  • Groot aantal kleinere kunstwerken (ca 55 stuks)
  • Merwedebrug einde levensduur
  • Veel partners: o.a. 2 provincies, 2 waterschappen, een groot aantal gemeenten (5 direct aanliggend) en ProRail
  • Intern RWS: 3 regio’s en 3 verkeerscentrales
  • Ca. 270 gronddossiers
  • 510 (290 vooraf) verleggingen K&L

Opdrachtomschrijving
Als Inkoop- en Contracten adviseur diensten en producten voor het programma A27 Houten-Hooipolder werk je zelfstandig en ben jij de sleutelpersoon in het beheer en de uitvoering van contracten en inkoopprocessen. Je hebt een breed scala aan verantwoordelijkheden die niet alleen betrekking hebben op het beheer van contracten en het managen van aanbestedingen, maar ook op het waarborgen van de kwaliteit van de uitvoering van deze contracten en de administratieve afhandeling.

Je verzorgt onder andere contractvoorbereiding, inkoop en contractuitvoering en je bepaalt de inkoopstrategie per behoefte. Je stelt hiervoor een inkoopplan op en voert deze uit. Je bent daarbij de schakel tussen de aanvrager en de leverancier.

Vaardigheden en Kennis

  1. Contractvoorbereiding en aanbesteding: verantwoordelijk voor voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van contracten met marktpartijen. Bepalen van marktbenadering, opstellen van inkoopplan en vertaling van wensen en eisen naar juiste contractvormen.
  2. Beheer en uitvoering van contracten: toezicht op de uitvoering, naleving van contractafspraken op financieel gebied en kwaliteit. Signaleren en rapporteren van afwijkingen.
  3. Communicatie en samenwerking: fungeren als centraal aanspreekpunt, samenwerken met projectteam, opdrachtgever en leveranciers. Zorgen voor afstemming en voortgangsinformatie.
  4. Toezicht en controles: uitvoeren en aansturen van controles tijdens de totstandkoming en looptijd van het contract.
  5. Administratie en documentatie: zorgdragen voor correcte opstelling, documentatie en opslag in SAP en document management systemen.
  6. Adviseren en signaleren: signaleren van knelpunten en adviseren over inkoop- en contracteringsproces. Tijdig rapporteren van afwijkingen of problemen.
  7. Verbetering van processen: actief bijdragen aan procesverbeteringen, kennisdeling en professionalisering binnen het programma.

Vereiste Vaardigheden en Kennis

  1. Inkoop- en contractmanagement: uitgebreide kennis van processen op strategisch en operationeel niveau.
  2. Financiën en administratieve systemen: ervaring met SAP en beheer van contractadministratie.
  3. Communicatieve vaardigheden: effectief communiceren met interne en externe stakeholders.
  4. Probleemoplossend vermogen: vroegtijdig signaleren en oplossen van knelpunten.
  5. Proactieve houding: initiatief nemen in procesverbetering en kennisborging binnen het team.

Leiding en toezicht
Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde HBO-opleiding.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met inkoop- en contractmanagement van diensten en producten bij een GWW project (> €250 mln.) in de publieke sector.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met de inkoop en het contractmanagement van dienstencontracten met een contractwaarde > €2 mln.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het Europees aanbesteden van diensten.

Wensen

  • De mate waarin de kandidaat recente werkervaring (<3 jaar geleden) heeft opgedaan binnen de overheid of een ingenieursbureau, met specifiek de inkoop van diensten en producten, onder de voorwaarden ARVODI en ARIV.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis (> 2 jaar) van Contractmanagement en daarbij met zelfstandig kunnen werken met (financiële)informatiesystemen, zoals in SAP en Connect.
  • De mate waarin de aangeboden kandidaat aantoonbare recente kennis en werkervaring heeft met het inkopen en managen van dienstverleningsovereenkomsten, zoals ingenieursdiensten en diensten in het kader van projectbeheersing.
  • De kandidaat is in het bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) of is bereid deze te behalen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx