Adviseur integrale veiligheid

Gemeente Renkum

Verlopen op: 9 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Openbare orde en veiligheid

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 16 december 2024
Eind datum: 30 april 2025

Organisatie
De Gemeente Renkum staat bekend om haar maatschappelijke betrokkenheid, betrouwbaarheid en transparantie. Als gemeentelijke organisatie zijn wij dienstbaar aan inwoners en bedrijven, waarbij een klantgerichte houding centraal staat. Wij hechten waarde aan open communicatie en stimuleren de ontwikkeling van onze medewerkers.

We zijn tijdelijk, voor de periode van 2 december tot 27 april, op zoek naar een adviseur integrale veiligheid. Omdat we een kleine gemeente zijn, is de functie veelzijdig. Je werkt nauw samen met de 2 andere adviseurs OOV, vergunningverlening, handhaving, procesregisseur zorg en veiligheid en andere collega’s.

Opdracht

  • Bibob-onderzoeken die in de periode van 15 november 2024 tot 30 april 2025 binnenkomen;
  • Ondersteuning van en meedenken met de adviseur OOV – ondermijning indien gewenst;
  • (Bestuurlijke) advisering m.b.t. de VGGM (incl. college- & raadsvoorstellen) in de periode van 2 december 2024 tot 30 april 2025;
  • Werkzaamheden met betrekking tot de crisisorganisatie en het contact met de veiligheidsregio omtrent bevolkingszorg in de periode van 2 december 2024 tot 30 april 2025;
  • Voorbereiden & voorzitten van MDO’s t.b.v. de Airborne wandeltocht;
  • Laatste voorbereidingen en evaluatie van de jaarwisseling 2024/2025;
  • Contactpersoon voor het ontwikkelen van het dashboard informatie gestuurd werken in de periode van 1 december 2024 – 30 april 2025;
  • Vanuit veiligheid trekken van de actualisatie van het evenementenbeleid;
  • Voorbereidende werkzaamheden voor actualisatie damoclesbeleid;
  • In afstemming met adviseurs veiligheid oppakken van binnenkomende vraagstukken m.b.t. veiligheid, agenda's opstellen/notuleren (obv roulatie).

Verantwoordelijkheden

  • Uitvoering van bibob-onderzoeken die binnenkomen;
  • Advisering van de burgemeester m.b.t. de VGGM, t.b.v. het AB, opstellen van collegevoorstel & raadsvoorstel t.b.v. de kaderbrief en de begroting van VGGM;
  • Voorkomende vragen en kleine acties met betrekking tot de crisisorganisatie;
  • De evaluatie van de jaarwisseling en laatste voorbereidingen in de aanloop naar de jaarwisseling;
  • Vanuit veiligheid meeschrijven aan het evenementveiligheidsbeleid;
  • Actualisatie van het beleid gevaarlijke honden;
  • Opstarten van de actualisatie van het damoclesbeleid;
  • Afstemming met collega’s en oppakken van voorkomende vragen van collega’s of inwoners.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als adviseur integrale veiligheid (eis 3).
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 16-12-2024 tot en met 30-04-2025 voor 32 uur per week (eis 2).
  • De kandidaat is in het bezit van een erkend, volwaardig en volledig afgeronde diploma op minimaal HBO-niveau in de richting van integrale veiligheidskunde, bestuurskunde, of rechten (eis 2).
  • De kandidaat heeft aantoonbaar in de afgelopen 4 jaar minimaal 2 jaar werkervaring met het uitvoeren van bibobtoetsen (eis 4).
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring in het adviseren aan een burgemeester over de veiligheidsregio (eis 5).
  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het opstellen van beleid t.b.v. veiligheid (eis 9).
  • U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe (eis 1).

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid binnen de veiligheidsregio Gelderland midden (wens 3).
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 7 jaar aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als adviseur openbare orde en veiligheid bij een gemeente (wens 1).
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met de thema’s evenementveiligheid, crisisbeheersing en ondermijning (wens 2).
  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring als piketfunctionaris van een veiligheidspiket en is bereid + in staat om 1x per 6 weken mee te draaien in het AOV-piket (wens 4).
Deze opdracht is verlopen.