Adviseur omgeving-planfase venr stuwen maas

Rijkswaterstaat

Sluit op: 2 jun 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 92
Aantal uur per week: 36
Provincies: Limburg
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 2 juni 2025
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Voor Rijkswaterstaat zijn wij op zoek naar een Adviseur Omgeving
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Opdrachtomschrijving
In de periode 1926-1936 is in de Maas een samenhangend systeem, van 7 stuwen aangelegd. Deze stuwen zijn bijna 100 jaar oud en bereiken het einde van hun levensduur. Om te bepalen wat de beste oplossing is voor de stuwen op de lange termijn is eind 2021 het project Vervanging en Renovatie (VenR)-Stuwen Maas gestart. De planfase van dit project kent 3 fases, fase A, B en C. Planfase A is de definitiefase en eindigt met een plan van aanpak voor fase B. Planfase B is de verdieping en eindigt met het advies voor vervanging of renovatie per stuw. Fase C is de fase waarin keuzes voor vervanging of renovatie verder worden uitgewerkt tot een maakbare oplossing per stuw. Fase C eindig met beslismoment 2 (BM2) waarna de realisatiefase start.

Eind 2023 is fase A door het projectteam afgerond inclusief een plan van aanpak voor fase B.
Planfase B bestaat uit drie volgordelijke hoofdstappen: 1. Inventariseren en analyseren; 2. Bepalen oplossingsrichtingen; 3. Afwegen en advies instandhouden/renoveren/vervangen.

Binnen de uitvoering van planfase B zoekt het projectteam een inhoudelijk deskundige, zelfstandige en ervaren adviseur omgeving
Deze adviseur maakt onderdeel uit van het omgevingsteam, welke onder de verantwoordelijkheid valt van de Omgevingsmanager. De Omgevingsmanager vormt met de Projectmanager en drie andere managers het zogeheten IPMteam van het project. Als adviseur omgeving heb je overzicht en inzicht in het complexe speelveld van de verschillende betrokken regionale partners. Denk hierbij aan gemeenten, provincie, waterschappen, omwonenden en bedrijfsleven. Samen met het omgevingsteam zorg je voor tijdige en goede afstemming met zowel interne als externe partijen en draag je bij aan de strategische aanpak van het omgevingsmanagement dat door de omgevingsmanager is opgesteld. Het betrekken van diverse interne en externe stakeholders bij de werkzaamheden is noodzakelijk om draagvlak te creëren. Je kunt zelfstandig stakeholders benaderen in afstemming met de omgevingsmanager.

Meest essentiële competenties
• Je bent RADIO-V: resultaat gedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend
• Plannen, organiseren en structureren
• Klantgericht
• Netwerker
• Zelfstandig kunnen werken
• Organisatiesensitiviteit
• Overtuigingskracht
• Omgevingsbewustzijn
• Politiek sensitief

Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen
• BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding;
• Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).
• Mailadres wel in de motivatie vermelden, deze dienen wij in te vullen tijdens het aanbieden! (Bij geen mailadres van de kandidaat, kunnen wij de aanbieding niet accepteren!).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aangeboden kandidaat beschikt minimaal over hbo werk – denkniveau, aantoonbaar door minimaal 3 jaar werkervaring in de rol van adviseur omgeving.
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen GWW.
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met communicatie.
  • Aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met stakeholdermanagement en Strategische Omgevingsmanagement (SOM).
  • Aangeboden kandidaat heeft actuele juridische kennis met betrekking tot omgevingswet.
  • Kandidaat heeft ervaring met ophalen van klanteisen bij stakeholders intern en extern.

Wensen

  • Mate waarin aangeboden kandidaat aantoonbare kennis heeft van en ervaring met stakeholdermanagement en Strategisch Omgevingsmanagement (SOM).
  • Mate waarin aangeboden kandidaat aantoonbare ervaring heeft met planstudieprojecten.
  • Mate waarin aangeboden kandidaat aantoonbare ervaring heeft met omgevingsmanagement binnen overheidsorganisaties, bij voorkeur Rijkswaterstaat of andere landelijke overheidsorganisatie.
  • Mate waarin kandidaat beschikt over genoemde competenties en vaardigheden (toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx