Adviseur omgeving-stuwen maas

Rijkswaterstaat

Sluit op: 16 jun 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 104
Aantal uur per week: 36
Provincies: Limburg
Segmenten: Personeel en Organisatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 16 juni 2025
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Voor Rijkswaterstaat is LibLab op zoek naar een Adviseur Omgeving
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Opdrachtomschrijving
In de periode 1926-1936 is in de Maas een samenhangend systeem van 7 stuwen aangelegd. Deze stuwen zijn bijna 100 jaar oud en bereiken het einde van hun levensduur. Om te bepalen wat de beste oplossing is voor de stuwen op de lange termijn is eind 2021 het project Vervanging en Renovatie (VenR)-Stuwen Maas gestart. De planfase van dit project kent 3 fases: fase A, B en C.

Projectfasering
Planfase A is de definitiefase en eindigt met een plan van aanpak voor fase B. Planfase B is de verdieping en eindigt met het advies voor vervanging of renovatie per stuw. Fase C is de fase waarin keuzes voor vervanging of renovatie verder worden uitgewerkt tot een maakbare oplossing per stuw. Fase C eindigt met beslismoment 2 (BM2), waarna de realisatiefase start.

Huidige status
Eind 2023 is fase A door het projectteam afgerond inclusief een plan van aanpak voor fase B. Planfase B bestaat uit drie volgordelijke hoofdstappen:

  1. Inventariseren en analyseren;
  2. Bepalen oplossingsrichtingen;
  3. Afwegen en advies instandhouding/renoveren/vervangen.

Rol van de adviseur
Voor de uitvoering van planfase B is het projectteam op zoek naar een omgevingsadviseur die inhoudelijk deskundig, zelfstandig en ervaren is. Deze adviseur maakt onderdeel uit van het omgevingsteam, dat valt onder de verantwoordelijkheid van de Omgevingsmanager. Deze vormt samen met de Projectmanager en drie andere managers het IPM-team van het project.

Werkzaamheden
Als adviseur omgeving heb je overzicht en inzicht in het complexe speelveld van de betrokken regionale partners: gemeenten, provincie, waterschappen, omwonenden en bedrijfsleven. Samen met het omgevingsteam zorg je voor tijdige en goede afstemming met zowel interne als externe partijen en draag je bij aan de strategische aanpak van het omgevingsmanagement dat door de omgevingsmanager is opgesteld. Het betrekken van diverse interne en externe stakeholders is noodzakelijk om draagvlak te creëren. Je kunt zelfstandig stakeholders benaderen in afstemming met de omgevingsmanager.

Competenties
- RADIO-V: resultaat gedreven, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer
- Ondernemend en verbindend
- Plannen, organiseren en structureren
- Klantgericht
- Netwerker
- Zelfstandig kunnen werken
- Organisatiesensitiviteit
- Overtuigingskracht
- Omgevingsbewustzijn
- Politiek sensitief

Belangrijke informatie
- Bij voortijdige beëindiging geldt een opzegtermijn van minimaal 1 maand.
- BELANGRIJK!: Vul alle kandidaatgegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding.
- Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel de bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op het format).
- Mailadres wel in de motivatie vermelden, deze dienen wij in te vullen tijdens aanbieden! (Bij geen mailadres van de kandidaat, kunnen wij de aanbieding niet accepteren!).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring met het ophalen van klanteisen bij stakeholders intern en extern.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met communicatie.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met stakeholdermanagement en Strategische Omgevingsmanagement (SOM).
  • Kandidaat beschikt minimaal over hbo werk–denkniveau, aantoonbaar door minimaal 3 jaar werkervaring in de rol van adviseur omgeving.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring binnen de GWW.
  • Kandidaat heeft actuele juridische kennis met betrekking tot de omgevingswet.

Wensen

  • Mate waarin kandidaat aantoonbare ervaring heeft met planstudieprojecten.
  • Mate waarin kandidaat aantoonbare kennis heeft van en ervaring met stakeholdermanagement en Strategisch Omgevingsmanagement (SOM).
  • Mate waarin kandidaat aantoonbare ervaring heeft met omgevingsmanagement binnen overheidsorganisaties, bij voorkeur Rijkswaterstaat of een andere landelijke overheidsorganisatie.
  • Mate waarin kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden (toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek).

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx