Adviseur openbare orde en veiligheid (oov)

Gemeente Rozendaal

Sluit op: 20 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 8
Provincies: Gelderland
Segmenten: Openbare orde en veiligheid

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 20 juni 2025
Eind datum: 20 januari 2028

Opdrachtgever
Rozendaal is uniek. We zijn er trots op dat we de kleinste gemeente van het Nederlandse vasteland zijn. Een titel die we, inwoners en het gemeentebestuur, graag willen behouden. Niet als doel op zich, maar als middel om dichtbij inwoners te blijven en ons samen in te zetten voor onze groene woon- en leefomgeving. We geven in nauwe verbinding met onze inwoners uitvoering aan de gemeentelijke taken. We werken in nauwe samenwerking, vanuit transparantie en onderling vertrouwen. Tegelijkertijd vormen een stevige eigen verantwoordelijkheid en zelfsturing onderdeel van de manier waarop wij inhoud geven aan de ‘Kracht van Klein’.

Organisatie
Onze organisatie telt ca. 15 medewerkers en een flexibele schil van nog eens een tiental mensen die zich korter of langer aan ons verbinden. Onze organisatie heeft een eenhoofdige leiding. De taken zijn verdeeld in drie ‘eenheden’ met brede verantwoordelijkheden: Dienstverlening, Bedrijfsvoering en Regie, Beheer en Projecten.

Opdracht
Als adviseur openbare orde en veiligheid (OOV) ben jij dé adviseur van de burgemeester, het college en de gemeentelijke organisatie over uiteenlopende OOV-thema’s waaronder:

  • Openbare orde vraagstukken
  • Integraal veiligheidsbeleid
  • Brandweerzorg
  • Rampen- en crisisbeheersing
Je adviseert gevraagd én ongevraagd over de genoemde thema's met inachtneming van de opgestelde integrale veiligheidsbeleid. Je bent aanspreekpunt voor (keten)partners in het veiligheidsdomein, waaronder buurgemeente Rheden, VGGM, politie en brandweer.
Je adviseert niet alleen over de inhoudelijke vraagstukken, maar ook over de structurele inrichting van de OOV-taken en bijbehorende processen in de organisatie.
Een belangrijk onderdeel van je takenpakket bestaat uit het actualiseren en verbeteren van sterk verouderde samenwerkingsafspraken met onze buurgemeente(n). Je neemt hierin het voortouw, verbindt partijen en zorgt voor concrete en gedragen afspraken.
Daarnaast vertegenwoordig je onze gemeente actief in regionale overleggen en netwerken, en draag je bij aan de vertaling van regionale afspraken naar lokaal uitvoerbaar beleid.

Competenties

  • Assertiviteit
  • Resultaatgericht werken
  • Adviesvaardigheid (mondeling en schriftelijk uitdrukkingsvaardigheid)
  • Plannen en organiseren
  • Bestuurlijke sensitiviteit

Benodigd aantal professionals
1.

Bring Your Own Device
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon.

CV-eisen
Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Beleidsmedewerker OOV binnen minimaal 3 verschillende gemeentelijke instellingen
  • Uurtarief maximaal €110 exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender
  • Minimaal hbo niveau
  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025, gelieve hier rekening mee te houden
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur OOV
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van bestuurskunde, rechten of veiligheidskunde

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 3 februari voor 24 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief verlengingen
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsmedewerker binnen OOV
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het samenwerken met diverse partners in regionaal verband op het gebied van OOV (duidelijk weergeven in het cv middels een toelichting, de diverse partners dienen in het cv benoemd te worden)
  • Aantoonbare werkervaring met organisatie-advies in verband met structurele inrichting
  • Aantoonbare kennis van én werkervaring met wet- en regelgeving rondom OOV, crisisbeheersing en bestuurlijke advisering
  • Aantoonbare werkervaring bij kleine gemeenten (Minder dan 20.000 inwoners)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx