Adviseur Planning & Control (Teamadviseur Samenleving)

BEL Combinatie

Verlopen op: 4 okt 2024
Max. Uurtarief: 105
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 oktober 2024
Eind datum: 4 april 2025

Organisatie

De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap.

Opdracht

Binnen deze complexe organisatie word jij financieel teamadviseur voor de afdeling Samenleving binnen de BEL-combinatie. Je klanten zijn de afdelingsmanager, de teamleiders, de budgethouders en de directie. Ook zijn de collegeleden van de drie gemeenten in bepaalde situaties jouw gesprekspartner. Je werkt veel samen met de financieel teamadviseurs en de financieel accounthouders. Dat zijn je collega’s binnen team C&F die eerst aanspreekpunt zijn voor de drie gemeenten. Jij kunt je feilloos bewegen binnen dit speelveld. Je komt te werken in het cluster Planning & Control, onderdeel van het team Control & Financiën.

Cluster Planning & Control is als volgt ingericht. In dit cluster hebben we een coördinator van het P&C-proces (gericht op de planning en monitoring van dit proces). De hierboven reeds genoemde financieel accounthouders voor iedere gemeente zijn eerste aanspreekpunt voor de drie gemeenten en de financieel teamadviseurs zijn eerste aanspreekpunt voor de teams binnen de BEL-combinatie. Waar de teamadviseurs de informatie ophalen uit de organisatie, zijn de accounthouders juist de schakel tussen hen en het bestuur. De coördinator plant en monitort dit proces.

Voor de afdeling Samenleving zijn we op zoek naar een financieel adviseur. Dit houdt onder meer in dat je:

  • De teams binnen afdeling samenleving adviseert ten aanzien van financiële vraagstukken;
  • Samen met de teams de geldstromen in het vizier hebt tussen gemeente en gemeenschappelijke regelingen, samenwerkingsverbanden zoals de regio G&V, gemeente Amersfoort (jeugdwet Eemnes) en de HBEL (samenwerking met gemeente Huizen);
  • College- en raadsvoorstellen controleert en accordeert;
  • De financieel portefeuillehouder helpt bij de beantwoording van raadsvragen en indien gewenst ondersteunt bij raadsvergaderingen op het gebied van de desbetreffende teams;
  • Een bijdrage levert aan de totstandkoming van de P&C producten zoals kadernota, begroting, tussentijdse rapportages en jaarrekening.

De meeste tijd gaat zitten in de advisering van de teams, zowel als het gaat om advisering aan het team als het adviseren aan het college van B&W. De totstandkoming van deze producten is een samenspel van de gehele organisatie, maar jij vervult een spilfunctie in dit geheel. Dit betekent in de praktijk dat je veel in de uitvoering bezig bent, maar ook net zo veel in de coördinatie en afstemming. Je zet vooral ook de budgethouder in zijn kracht en faciliteert daar waar nodig. Tegelijkertijd neem je de werkzaamheden niet over.

Naast de reguliere taken, ben je ook continu scherp op het doorvoeren van verbeteringen binnen het team C&F en haar producten. Te denken valt aan het verbeteren van werkprocessen en het actualiseren van (financiële) beleidsdocumenten. Dit vraagt ook van je dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen binnen je vakgebied.

Competenties
  • Je bent analytisch sterk;
  • Je brengt structuur en bent resultaatgericht;
  • Je bent communicatief sterk: je bent duidelijk en overtuigend;
  • Je beschikt over goede adviesvaardigheden;
  • Je bent zelfstandig en zelf startend, en zoekt actief de samenwerking met alle betrokkenen;
  • Je bent constructief en kritisch en hebt een goed ontwikkeld gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Uitstekende vaardigheden op het gebied van plannen, structureren, bewaken en communiceren;
  • Sociaal vaardig, toegankelijk en met een gezonde dosis humor. Je zegt wat je doet en je doet wat je zegt;
  • Oog voor het financieel beleid op strategisch niveau, maar ook kunnen verdiepen in administratieve details.
Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals

1.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval donderdag, rest in overleg.

Planning

De fysieke gesprekken bij de BEL Combinatie zijn gepland op woensdag 9 oktober 2024 tussen 12.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel Adviseur;
  • Aanwezig op kantoor op in ieder geval twee dagen in de week (liefst meer), waaronder op donderdag, andere dagen in overleg;
  • Aantoonbare werkervaring met BBV én de P&C cyclus binnen een gemeente.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Key2finance en Civision;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Financiën, Economie of Bedrijfskunde;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Financieel adviseur bij een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentelijke P&C.
Deze opdracht is verlopen.