Welke taken zal de externe medewerker uitvoeren?
De externe medewerker zal medewerkers, teammanagers en andere betrokkenen adviseren, informeren en ondersteunen in het verzuimbegeleidingsproces met betrekking tot preventie, verzuim, re-integratie en interventie op individueel/casusniveau. Daarnaast zal hij/zij het algehele proces van (ziekte)verzuim en/of arbeidsongeschiktheid tussen betrokken partijen bewaken, regisseren en ondersteunen volgens de vereisten van de Wet Verbetering Poortwachter en het GVB verzuimbeleid. Hij/zij zal ook streven naar optimale samenwerking tussen alle partijen die betrokken zijn bij de re-integratie van verzuimende en/of arbeidsongeschikte medewerkers, en proactief handelen stimuleren om re-integratiekansen te benutten. Verder zal hij/zij beoordelen wanneer een re-integratie-interventie nodig is volgens de Wet Verbetering Poortwachter en deze interventie initiëren. Hij/zij zal afspraken monitoren, bijsturen indien nodig, adviseren over te nemen maatregelen als een betrokken medewerker onvoldoende medewerking verleent aan herstel en/of re-integratieproces, en managementinformatie leveren, interpreteren en adviseren op basis daarvan.
Vervolgopleiding(en)
Aangevuld met een relevante opleiding op het gebied van casemanagement, bij voorkeur post HBO/Bachelor register-casemanagement.
Kennis van actuele en relevante wet- en regelgeving en financieringsbronnen
- Sociale zekerheid;
- Zorg en arbeidsrecht;
- Preventie, verzuim, Arbo, re-integratie en arbeid(ongeschiktheid) domein.
Software pakketten/computervereisten
Kennis van voorkomende softwaresystemen en/of affiniteit daarmee. Bij voorkeur ervaring met SAP en Dotweb.
Werkervaring
Minimaal 5 jaar werkervaring als casemanager verzuim en/of arbeidsongeschiktheid bij meerdere bedrijven en aantoonbaar resultaat geboekt op dit gebied.
Competenties
- In staat om beknopt te formuleren met inachtneming van de algemeen aanvaarde regels op het gebied van stijl, grammatica en spelling;
- Heeft een senior, duidelijke visie op management van verzuim en arbeidsongeschiktheid, schadelastbeperking en ontwikkelingen in de sociale zekerheid;
- Beschikt over uitstekende communicatie- en adviesvaardigheden;
- Is proactief, resultaatgericht, sturend, analytisch en heeft goede adviesvaardigheden.
Knock-out criteria
Opleiding en werkervaring.
Opmerkingen
De duur van de opdracht is mede afhankelijk van het invullen van de vacature. De inschatting is maximaal een half jaar tot 1 juli 2025.
Eisen
- CV wordt aangeleverd als PDF- of Word-bestand. Andere bestanden worden niet in behandeling genomen.
- De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er, maar betreft een Detachant of uitzendkracht.
- De kandidaat beschikt over een diploma HBO+ in de richting van verzuim, Arbo, re-integratie en arbeid(ongeschiktheid).
- De kandidaat heeft kennis van actuele en relevante wet- en regelgeving en financieringsbronnen op het gebied van sociale zekerheid, zorg en arbeidsrecht.
- De kandidaat heeft meer dan 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van casemanagement verzuim en/of arbeidsongeschiktheid in een adviesrol.
- De kandidaat is 28-36 uur per week beschikbaar.
- De kandidaat beheerst de Nederlandse taal zowel in woord als geschrift.
Wensen
- De kandidaat heeft bij voorkeur de opleiding tot HBO/Bachelor register-casemanagement met goed resultaat afgerond.
- De kandidaat is handig met (verzuim)systemen, zoals software als Word en Excel.