Adviseur vic

Gemeente Smallingerland

Verlopen op: 22 apr 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 99
Aantal uur per week: 36
Provincies: Friesland
Segmenten: Openbare orde en veiligheid

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 mei 2025
Eind datum: 31 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Binnen onze gemeentelijke organisatie kunnen wij jouw kennis en ervaring op gebied van interne controle & procesverbetering goed gebruiken. Wil jij jouw stempel drukken op de rechtmatigheid en meebouwen aan het in control brengen en houden van onze gemeente?

Wij zoeken een adviseur verbijzonderde interne control (VIC) die als onafhankelijke kritische adviseur meedenkt, grenzen stelt en tegenwicht biedt. Jij overziet het geheel van interne en externe processen en ben in staat deze te verbinden. Je hebt een rol waarin je toeziet op, en aanspreekpunt bent voor, de adviseurs IC.

Naast het uitvoeren van de VIC wordt een actieve rol verwacht in het verder professionaliseren van het team Concern Control.

Verantwoordelijkheden
Adviseren en begeleiden in de inrichting van de Interne Controle in de eerste en tweede lijn. Uitvoeren van de VIC in de derde lijn (LoD, Lines of Defence). Meewerken aan vastleggen, actualiseren en verbeteren van de processen. Opstellen en uitvoeren van risicoanalyses, actualiseren van het normen en toetsingskader, de werkprogramma’s en dossiervorming. Audits uitvoeren en vastleggen. Bijdragen aan totstandkoming van de rechtmatigheidsverantwoording. Ondersteunen en coördineren van de interimcontrole. Gesprekspartner voor Concerncontroller, Controllers en (externe) Accountant.

Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 13 maanden vanaf 01-05-2025 tot en met 31-05-2026 voor 32 - 36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.
  • U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.
  • Minimaal een afgeronde WO (Master) opleiding richting bedrijfskunde of accountancy
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de accountancy of interne controle
  • Aantoonbare en recente werkervaring met interne controle binnen een gemeente en aantoonbaar Inhoudelijke kennis van het BBV, onderzoeken en audits

Wensen

  • Recente werkervaring met het opzetten van controle werkzaamheden bij een gemeentelijke organisatie
  • Specifieke kennis van rechtmatigheidsverantwoording, sociaal domein, sociale zaken en spend
Deze opdracht is verlopen.