Afas consultant t.b.v. functioneel beheer

Bevolkingsonderzoek Nederland

Sluit op: 5 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 5 juni 2025
Eind datum: 5 december 2025

Organisatie
Bevolkingsonderzoek Nederland in haar huidige vorm bestaat sinds januari 2022. De nieuwe (landelijke) organisatie is ontstaan uit een fusie van vijf regionale organisaties. Bevolkingsonderzoek Nederland is verantwoordelijk voor de uitvoering van drie bevolkingsonderzoeken in Nederland: wij screenen verschillende bevolkingsgroepen op baarmoederhalskanker, darmkanker en borstkanker. Ruim 4,5 miljoen Nederlanders worden jaarlijks uitgenodigd voor één of meerdere van deze bevolkingsonderzoeken. Bij onze organisatie werken 950 collega's aan hetzelfde doel: een bijdrage leveren aan de vroegtijdige opsporing van kanker. Vroege opsporing helpt! Het vergroot de kans op een succesvolle behandeling en vaak is ook een minder ingrijpende behandeling nodig. Wij zijn trots op ons werk en op onze maatschappelijke bijdrage.

Onze kernwaarden betrokken, betrouwbaar en bereikbaar komen tot uiting in onze interne organisatie en de relatie tot de buitenwereld. Ze bieden ons richting om ons werk en onze organisatie steeds weer te verbeteren. #Samenvoormiljoenennederlanders!

Wij zijn op zoek naar
een gedreven Medior/Senior AFAS Functioneel Beheerder die ons team komt versterken. Je bent verantwoordelijk voor het functioneel beheer, optimalisatie en ondersteuning van AFAS Profit & InSite binnen onze organisatie. Je werkt nauw samen met de verschillende afdelingen om de processen te verbeteren en te ondersteunen vanuit AFAS.

Werkzaamheden/ Verantwoordelijkheden

  • Beheren en optimaliseren van AFAS Profit & InSite.
  • Oplossen van incidenten en gebruikersvragen op het gebied van AFAS.
  • Analyseren van bedrijfsprocessen en deze vertalen naar efficiënte AFAS-oplossingen.
  • Actief meedenken over procesverbeteringen en digitalisering binnen de organisatie.
  • Coördineren van updates en releases i.s.m. AFAS Software en interne stakeholders.
  • Trainen en ondersteunen van junior functioneel beheerder, key-users en eindgebruikers.
  • Opstellen en onderhouden van gebruikersdocumentatie en werkinstructies.

Competenties

  • Analytisch en probleemoplossend vermogen;
  • Klantgericht en resultaatgericht;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Zelfstandig en teamgericht kunnen werken;
  • Proactief en verantwoordelijk.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met HRM, Payroll en financiële projecten;
  • Aantoonbare AFAS-certificering;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als AFAS consultant of AFAS functioneel beheerder;
  • Aantoonbare werkervaring met het maken van analyses, rapportages en optimalisatie van processen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met koppelingen naar externe systemen (benoem dit in het cv);

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bedrijfskunde of IT;
  • Een aantoonbare afgeronde Wo bachelor opleiding bedrijfskunde of IT;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als AFAS consultant of AFAS functioneel beheerder;
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van implementatieprojecten en update binnen AFAS;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx