Opdracht
De afdeling Facilitaire Zaken is de spilfunctie van onze organisatie. We organiseren alle voorwaardenscheppende, locatie gebonden activiteiten en diensten. Als intermediair tussen gemeente Leiden, partnerorganisaties en leveranciers regisseren we facilitaire contracten en onderhouden we relaties met dienstverleners zoals catering, schoonmaak en beveiliging. Facilitaire Zaken is onderdeel van het Leidse cluster Interne Dienstverlening en Advisering.
Als Afdelingsmanager Facilitaire Zaken geef je leiding aan een team van professionals, die verantwoordelijk zijn voor huisvesting, vastgoedbeheer en facilitaire dienstverlening binnen de gemeente Leiden en op onderdelen voor de Leidse regio. Je zorgt ervoor dat de facilitaire processen optimaal verlopen en bijdragen aan een prettige en efficiënte werkomgeving. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor twee grote, strategische projecten namelijk het project Strategisch Huisvestingsbeleid en het project Het Leidse Werken (hybride werken). Op beide projecten trekken projectleiders de kar. Als strategisch manager zorg jij ervoor dat je de projecten verder brengt wanneer er complexe keuzes zijn of grote, tegengestelde belangen.
Je taken omvatten onder andere:
• Leidinggeven aan en coachen van het MT Facilitaire Zaken en aantal strategisch adviseurs. Eindverantwoordelijk voor de gehele afdeling;
• Ontwikkelen en implementeren van strategisch facilitair beleid;
• Als onderdeel van het MT Interne Dienstverlening en Advisering meesturen op het strategisch plan bedrijfsvoering;
• Zorgdragen voor duurzame en efficiënte huisvesting en vastgoedbeheer;
• Beheren van facilitaire budgetten en contracten met externe leveranciers;
• Verantwoordelijkheid dragen voor het strategisch huisvestingsbeleid en het Leidse werken.
Eisen
- Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals beschreven in dit document.
- CV en Motivatiebrief: Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.
- Startdatum op uiterlijk 14 juni 2025.
- Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in Facility Management, Bedrijfskunde of een vergelijkbare richting.
- Minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen de bedrijfsvoering.
- Kandidaat is geen ZZP’er.
Wensen
- Wel of geen zzp’er: Graag aangeven of de kandidaat een zzp’er betreft. Opties: - Ja, zzp’er met bemiddeling van een intermediair - Ja, zzp’er zonder bemiddeling van een intermediair - Nee, mijn aangeboden kandidaat betreft geen zzp’er
- Contactpersoon: Naam, Nummer, Email
- Prijs: Uurtarief exclusief btw (maximaal €140,-). Inschrijvingen met een hoger tarief worden terzijde gelegd.
- Subgunningscriterium 1 (35/100 punten): CV en Beantwoording Gunningscriteria. Inschrijver dient in Mercell een CV en beantwoording in met opleiding(en), werkervaring en toelichting van de kandidaat. Gewenste aspecten: - Startdatum bij voorkeur 2 juni - Ervaring met verandermanagement en procesoptimalisatie - Bij voorkeur ervaring binnen de publieke sector, met voorkeur voor gemeentelijke ervaring - Affiniteit met duurzaamheid en innovatie binnen de facilitaire sector - Goede politiek-bestuurlijke antenne (CV max. 3 A4, beantwoording 1 A4, lettertype Arial 10)
- Subgunningscriterium 2 (50/100 punten): Gesprek. Kandidaat wordt uitgenodigd bij een score van 8 of hoger op subgunningscriterium 1. Gewenste aspecten in gesprek: - Toelichting op bovenstaande criteria - Strategisch, analytisch en resultaatgericht - Sterke leidinggevende en coachende skills - Sterke communicatieve en adviesvaardigheden
- Prijs: Inschrijver voegt het ingevulde en rechtsgeldig ondertekende prijsformulier toe. Uurtarief is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Het tarief blijft vast gedurende de looptijd van het contract en eventuele verlengingen.