Allround specialist burgerzaken (team specialisten)

Gemeente Arnhem

Verlopen op: 9 feb 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 36
Provincies: Gelderland
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 24 februari 2025
Eind datum: 24 augustus 2025

Word jij onze nieuwe Allround Specialist Burgerzaken?
Binnen het dynamische cluster Wijken & Dienstverlening van de gemeente Arnhem speelt de afdeling Burgerzaken een cruciale rol in het ondersteunen van onze burgers en instanties. Met 70 bevlogen medewerkers zorgen we voor alles op het gebied van identiteits- en persoonsgegevensmanagement en de organisatie van verkiezingen.

De afdeling
De afdeling is opgedeeld in vier teams:

  • Identiteit & Adres
  • Burgerlijke Stand
  • Specialisten
  • Ondersteuning

De functie
Ter versterking van de teams Specialisten en Burgerlijke Stand zijn we op zoek naar 2 allround specialisten burgerzaken die het verschil maken.

Wat ga je doen?
Als Allround Specialist Burgerzaken ben je het aanspreekpunt voor diverse aangiften en aanvragen. Denk hierbij aan eerste inschrijving, het beheren van de burgerlijke stand voor burgers van buiten de EU, het verzorgen van opties en naturalisaties, en het verwerken van wijzigingen en correcties van persoonsgegevens. Je werkt zowel in de front- als backoffice, zowel op het Arnhemse stadhuis als in Zevenaar.

Daarnaast krijg je de kans om collega's met minder ervaring te coachen en te begeleiden, en je kennis te delen met je team.

Verantwoordelijkheden
Jouw verantwoordelijkheden:

  • Je zorgt voor de zelfstandige afhandeling van diverse processen en procedures binnen de afdeling.
  • Je deelt actief je kennis en ervaring met collega's en begeleidt hen bij hun werk.

Inzet en beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 24 februari 2025 tot 24 augustus 2025 voor 32-36 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een interview op 12 februari tussen 13.00 - 17.00 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 24 februari 2025 tot 24 augustus 2025 voor 32-36 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een interview op 12 februari tussen 13.00 - 17.00 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar bachelor (hbo) werk- en denkniveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met complexe dossiers binnen de afdeling burgerzaken. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • De kandidaat heeft relevante en recente werkervaring opgedaan als allround specialist burgerzaken. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Wensen

  • Vereiste competenties en vaardigheden: Initiatief, Samenwerken, Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid, Stressbestendigheid. De competenties en toetsingscriteria zijn volgens de competentiegids rijk van de Rijksoverheid. Per competentie/vaardigheid kan een score van maximaal 5% behaald worden. Bovenstaande competenties/vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.
  • De kandidaat heeft een relevante vakopleiding, bijv. BOBZ/BABZ of relevante modules van de Publieksacademie. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende, 1/5 = matig, 2/5 = voldoende, 3/5 = ruim voldoende, 4/5 = goed, 5/5 = uitstekend.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar (werk)ervaring als specialist burgerzaken. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende, 1/5 = matig, 2/5 = voldoende, 3/5 = ruim voldoende, 4/5 = goed, 5/5 = uitstekend.
  • De kandidaat heeft relevante ervaring als coach/opleider. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende, 1/5 = matig, 2/5 = voldoende, 3/5 = ruim voldoende, 4/5 = goed, 5/5 = uitstekend.
  • De kandidaat heeft recente kennis van wet- en regelgeving, relevant voor dit vakgebied. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende, 1/5 = matig, 2/5 = voldoende, 3/5 = ruim voldoende, 4/5 = goed, 5/5 = uitstekend.
Deze opdracht is verlopen.