Opdrachtgever
VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.
Opdracht
De medezeggenschap draagt bij aan de doelen en aan het goed functioneren van onze organisatie. VGGM kent vijf ondernemingsraden (OR-en) en een centrale ondernemingsraad (de COR). Deze opdracht is ter tijdelijke vervanging van één van de twee Ambtelijk Secretarissen.
Het ambtelijk secretariaat valt hiërarchisch in de Staf Strategie en Control (in oprichting). De functionele aansturing wordt verzorgd door de voorzitter(s) van de Ondernemingsraden.
Dit betreft een vervangende opdracht voor de reeds afgelopen opdracht, op basis van de ervaring is er besloten een aanpassing te doen naar invulling van de opdracht door 2 kandidaten met een beschikbaarheid van 18 uur per week per persoon óf 1 kandidaat met een beschikbaarheid van 36 uur per week.
Wat ga je doen?
De medezeggenschap binnen VGGM blijft in ontwikkeling. De medezeggenschapsstructuur wordt in het kader van organisatieontwikkeling gemoderniseerd. Samen met de andere ambtelijk secretaris ondersteun je de OR-en en de directie bij de ontwikkeling van de medezeggenschap.
Daarnaast heb je natuurlijk je reguliere werkzaamheden. Deze werkzaamheden zijn beleidsondersteunend en organisatorisch van aard. Je begeleidt het proces van de behandeling van o.a. advies- en instemmingsvragen van de bestuurder. Je levert een bijdrage aan het goed benutten van medezeggenschap. Je zorgt dat het proces conform wet- en regelgeving verloopt en dat je vanuit je deskundigheid de leden van de OR adviseert. Je stelt conceptadviezen en –instemmingsbrieven op. Je signaleert ontwikkelingen binnen en buiten de organisatie en deelt deze met de leden van de OR. Je zorgt voor een goede onderlinge samenwerking tussen de verschillende OR-en. Je kunt goed overweg met moderne kantoorsoftware en blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.
Je hebt een coachende rol naar de OR-leden.
Verder zorg je samen met je collega ambtelijk secretaris voor een goede organisatie van de vergaderingen, bijeenkomsten en studiedagen. Onderdeel van de opdracht is het organiseren van reguliere OR-verkiezingen, dit vraagt extra aandacht van het ambtelijk secretariaat.
Competenties
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Assertiviteit;
- Kritisch;
- Plannen en organiseren.
Benodigd aantal professionals
1 professional voor 36 uur óf 2 professionals voor 18 uur.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg afstemmen
Is hybride werken mogelijk: mogelijk maar aanwezigheid op locatie wordt veelvuldig verwacht
Eisen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de rol van Ambtelijk ondersteuner OR
- Minimaal een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo-4 niveau
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in de rol van ambtelijk ondersteuner OR
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met het organiseren en verzorgen van het proces naar aanloop van OR verkiezingen
- Aantoonbaar afgeronde Vakopleiding ambtelijk secretaris (minimaal niveau B)
- Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie toegeschreven op de opdracht van max een half A4
- Bekend met de aard van onze organisatie (publiek domein, zorg, gemeente, non profit) en kent op hoofdlijnen de uitdagingen binnen bedrijfsvoering, gemotiveerd in een half A4
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in de rol van Ambtelijk ondersteuner OR binnen een gemeentelijke organisatie of Veiligheidsregio, GGD