Applicatiebeheerder key2financiën

Gemeente Amstelveen

Sluit op: 22 dec 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 99
Aantal uur per week: 24
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 11 januari 2026
Eind datum: 31 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Gedurende vijf maanden ben je samen met de applicatiebeheerder verantwoordelijk voor de werkzaamheden die uitgevoerd dienen te worden. Deze werkzaamheden hebben betrekking op het beheren van de applicatie en klanten vanuit de organisatie ondersteunen en helpen met het oplossen van problemen.

De focus ligt hierbij op een continuering van de bedrijfsvoering, dit is tevens het doel van de opdrachtverstrekking. Na een korte inwerkperiode waarin de gegadigde de werkwijze van Gemeente Aalsmeer/Amstelveen uitgelegd zal worden, wordt verwacht dat tijdens een periode van vijf maanden zelfstandig gewerkt wordt. Tijdens deze periode ben jij met de andere applicatiebeheerder hét aanspreekpunt voor Key2Financiën en de omliggende applicaties voor de organisatie.

De opdracht loopt t/m 31 mei 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving
Je bent pragmatisch, werkt zelfstandig, besluitvaardig en je hebt verantwoordelijkheidsgevoel. Je kunt op begrijpelijke wijze de vertaalslag maken van de techniek naar de gebruiker en het management. Maar ook andersom weet je de wensen van gebruikers en management te vertalen naar techniek. Je bent goed in staat verantwoordelijkheden te laten waar zij horen, zodat je je werkzaamheden optimaal kunt uitvoeren. Je gaat respectvol en met open mind om met je collega’s en externe partijen, maar je bent niet bang om je tanden te laten zien.

Gebruiksbeheer

  • Bieden van ondersteuning aan gebruikers
  • Oplossen, opvolgen, documenteren en analyseren van incidenten die samenhangen met de door jou beheerde applicaties
  • Onderhouden van contacten met leverancier, specialisten en gebruikers
  • Verwerken en prioriteren van (ad hoc) informatieverzoeken

Functionaliteitenbeheer

  • Opstellen van functionele en technische specificaties voor verschillende applicaties
  • Schrijven van acceptatietestplannen, implementatieplannen en handleidingen
  • Initiëren van wijzigingen voor behorende applicaties en afwikkeling daarvan
  • Analyseren van foutmeldingen

Behoeftemanagement

  • Identificeren en rapporteren van (toekomstige) problemen en bedreigingen
  • Vertalen van informatiebehoeften naar passende functionaliteiten (adviseren)
  • Voorzitten van regulier overleg met applicatiespecialisten/Key Users

Wijzigingenbeheer

  • Beheren, prioriteren en verwerken van wijzigingsverzoeken (onder andere autorisatiebeheer)
  • Bepalen van impact van wijzigingen voor bedrijfsprocessen
  • Rapporteren over lopende en doorgevoerde wijzigingsverzoeken

Gevraagde ervaring

  • HBO werk- en denkniveau
  • Ervaring met het maken van rapportages in bv. Cognos
  • Uitgebreide kennis van en ervaring met Key2Financiën, met name van de volgende onderdelen:
    • Crediteuren
    • Debiteuren
    • Leningen
    • Projecten
    • E-nota’s
    • Koppeling NHR
  • Kennis van en werkervaring met Dis4all, EB-Match en MDU

Competenties
Als Applicatiebeheerder beschik je over de volgende competenties:

  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Betrouwbaar
  • Accuratesse
  • Zorgvuldig
  • Oog voor details
  • Analytisch

Kernwaarden
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. Gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.

Interviewplanning
De top 3 van kandidaten wordt door gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandag 29 december tussen 09:00 en 11:00 uur online via Teams. [gelieve hier rekening mee te houden]. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor opdracht Applicatiebeheerder key2financiën

  • Op CV aantoonbaar een aanvullende en afgeronde cursus voor Key2Financiën applicatiebeheer. Graag geel arceren op CV.
  • Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Applicatiebeheerder/Consultant Key2Financiën in een gemeente in de afgelopen 5 jaar. (Benoem dit per opdracht/werkgever)
  • Op CV aantoonbaar een afgeronde relevante HBO bachelor opleiding.

Wensen voor opdracht Applicatiebeheerder key2financiën

  • Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring met Cognos, Topdesk, Dis4fin in de afgelopen 3 jaar. Graag geel arceren wanneer je hier ervaring mee op hebt gedaan.
  • Op CV aantoonbaar ervaring met een on-premise installatie van Key2Financiën. Graag geel arceren op CV.
  • Op CV aantoonbaar ervaring binnen een 100.000+ gemeente. Graag geel arceren welke gemeente dit zijn.

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Applicatiebeheerder key2financiën

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Amstelveen

Past jouw profiel bij de eisen van Gemeente Amstelveen? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Gemeente Amstelveen
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Gemeente Amstelveen, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx