Assetmanager

Gemeente Emmen

Sluit op: 13 mei 2025 om 18:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Drenthe
Segmenten: Beheer Onderhoud

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 2 juni 2025
Eind datum: 28 november 2025

Assetmanager – Gemeentelijk vastgoed
Als Assetmanager vertegenwoordig je namens de gemeente de eigenaarsrol van het vastgoed. Je bent dus verantwoordelijk voor het verhuren, de financiële gang van zaken en de functionele/technische kwaliteit van een deel van de vastgoedportefeuille van de gemeente Emmen. Dit betekent onder andere:

Verantwoordelijkheden
– Dat je met huurders overlegt en afspraken maakt voor gebruik van gemeentelijk vastgoed.
– Dat je betrokken bent bij diverse projecten bijvoorbeeld het kopen of huren van een gebouw, het (laten) doen van aanpassingen van gebouwen naar aanleiding van huurderswensen. Uiteraard speelt verduurzaming daarin een prominente rol. Daarnaast ben je als toekomstig eigenaar/verhuurder nadrukkelijk betrokken bij (nieuwbouw)projecten binnen jouw portefeuille.
– Dat je stuurt op de financiële, juridische en technische prestaties van de gebouwen die onder jouw hoede vallen.
– Dat je zorgt voor effectieve communicatie met gebruikers van de accommodaties, vertegenwoordigers van gebruikers, betrokken instanties, collega’s van het team VGZ/cluster vastgoed en de gemeentelijke organisatie.

Profiel
Je hebt een relevante afgeronde opleiding op HBO/WO niveau; je hebt een opleidingsachtergrond in bijvoorbeeld: Vastgoed & Makelaardij/Vastgoedkunde of op juridisch, technisch of financieel vlak. Je hebt ervaring met vastgoedmanagement. Gemeentelijke ervaring is een pre. Als Assetmanager gebruik je je ervaring met vastgoedmanagement om effectief de vastgoedportefeuille te beheren. Je benut je uitstekende communicatieve vaardigheden om te communiceren met diverse belanghebbenden. Ook ben je bestuurlijk sensitief bij het navigeren door complexe beleidsprocessen en besluitvormingen. Verder blink je uit in samenwerken in teamverband om gezamenlijke doelen te bereiken en projecten succesvol uit te voeren.

Team
Als Assetmanager maak je deel uit van het team Vastgoed en Grondzaken (VGZ), specifiek het cluster Vastgoed. Samen met andere collega’s draag je de verantwoordelijkheid voor het beheer en onderhoud van het gemeentelijk vastgoed, waaronder welzijns-, cultuur- en (sport)accommodaties. Het vastgoed (ca. 280 objecten) wordt verdeeld over twee Assetmanagers. Standaard werken we met een VOG met algemeen screeningsprofiel die binnen 28 dagen na aanvang opdracht binnen moet zijn. Geef aan of er een ander screeningsprofiel van toepassing is of dat de VOG vóór aanvang opdracht binnen moet zijn.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Voorgestelde kandidaat beschikt over een HBO-opleiding.
  • Voorgestelde kandidaat beschikt over ervaring met verhuren en beheren van een vastgoedportefeuille.
  • Kandidaat dient beschikbaar te zijn in week 21 voor een gesprek.

Wensen

  • Voorgestelde kandidaat beschikt over een HBO-opleiding in Vastgoed en makelaardij, Rechten, Bouwkunde of Bedrijfseconomie.
  • Voorgestelde kandidaat beschikt over ervaring met verhuren en beheren van een vastgoedportefeuille.
  • Voorgestelde kandidaat heeft ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Hybride werk is mogelijk, vooral op dinsdag aanwezig op kantoor.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx