Assistent programmamanager grof huishoudelijk afval

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 6 mei 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 6 mei 2025
Eind datum: 11 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
In de functie van Assistent Programmamanager Grof Huishoudelijk Afval (GHA) zorg je samen met de programmamanager voor het uitdragen en implementeren van de nieuwe grof afval-strategie. Je schrijft bestuurlijke stukken en bewaakt processen. Ook help je mee met het organiseren van de programma organisatie en draai je mee in één of meerdere projecten. Het programmateam bestaat nu uit negen collega’s.

Binnen het programma Grof Afval vallen de volgende projecten: ‘Campagne rond afvalregels grof afval en de grof strategie’, ‘Grof afval op afspraak’, ‘Grof aanbiedlocaties op orde’, ‘Project infopunten afval scheiden de buurt’ en ‘Het aantrekkelijk maken voor bewoners om hun grof afval weg te brengen naar een recyclepunt van de gemeente’. In samenwerking met de programmamanager organiseer je bijeenkomsten en bereid je deze inhoudelijk voor en je adviseert de programmamanager inhoudelijk en op tactisch niveau over de implementatie van de strategie “grof niet meer op straat”. Ook draag je bij aan de inrichting van de programmaorganisatie en de monitoring hiervan (bemensing, budget, tijdspad, interne informatie en samenwerking). Zoals je ziet, zijn je werkdagen afwisselend.

De rode draad? In overleg met de programmamanager pak je verschillende zaken op en zorg je er voor dat dingen op de juiste manier en op het juiste moment zijn geregeld. Met je enthousiasme inspireer je collega’s en andere betrokkenen, en natuurlijk deel je jouw kennis en ervaring graag met je omgeving. Zo draag je bij aan een schone stad waar het fijn wonen, werken en recreëren is.

Werkzaamheden
· Je werkt aan de organisatie van een gesprekkentour langs alle werven om met chauffeurs te praten over grof afval en de bedachte strategie inclusief de inhoudelijke voorbereiding;
· Je zoekt uit hoe en wanneer we stukken moeten aanleveren voor de staf één of meerdere stadsdelen;
· Je checkt of een vraag die via via binnen komt over grof afval al in de Q&A staat;
· Je schrijft een annotatie voor de wethouder naar aanleiding van een vraag uit de raad over het plan om grof afval op afspraak in te gaan zamelen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring met het schrijven van (bestuurlijke) stukken. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.
  • Draaideurconstructie: Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam? Antwoordmogelijkheden: Nee / Ja (KO).
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Alleen de eerste 5 A4 worden meegenomen in de beoordeling.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Het document moet worden meegenomen naar het interview.
  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. De motivatie wordt besproken tijdens het interview.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met gemeentelijke, bestuurlijke processen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar ervaring met complexe projecten in de stedelijke omgeving. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

Wensen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met de Amsterdamse bestuurlijke processen (stad en stadsdelen). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het werken in een uitvoeringsorganisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toelichting Maximumtarief: Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 100,- exclusief BTW. Inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten. De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt de offerte terzijde gelegd (knock-out). Punten worden toegekend op basis van percentuele afwijking van het laagste tarief.
Deze opdracht is verlopen.