AVG Specialist met IT kennis

Het Kadaster

Sluit op: 1 dec 2024 om 23:59
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 28
Provincies: Gelderland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 6 januari 2025
Eind datum: 31 december 2025

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

Algemeen
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Goed ingerichte toegangscontrole speelt hierbij een grote rol; ‘wie mag gebruik maken van welke informatiesystemen, diensten en gegevens en om welke reden’ en ‘hoe wordt dit goed beheerd’ zijn belangrijke thema’s die mede bepalen in welke mate de belangen van het Kadaster en de klant worden geborgd en op basis waarvan voldaan kan worden aan wettelijke eisen.

Omschrijving project
De AVG specialist zal de opdracht binnen de IT-directie, directie BOI, uitvoeren. In deze directie dienen een aantal specifieke onderdelen van de AVG/Privacy en AI te worden opgepakt zodat de directie na afronding van de opdracht meer AVG compliant is.

Opdrachtomschrijving
De werkzaamheden in deze opdracht betreffen:

  • Het valideren en op juiste manier registreren van het Register van Verwerkingen met de persoonsgegevensverwerkingen uit de directie.
  • Het beoordelen en opstellen van Data Protection Impact Assessments (DPIA’s) van risicovolle persoonsgegevens- en AI-verwerkingen binnen de directie.
  • Het introduceren van het vernieuwde datalekprotocol binnen de directie.
  • Het beoordelen en opstellen van verwerkersovereenkomsten en controleren/auditen op de naleving van verwerkersovereenkomst-afspraken door directie en de leveranciers.
  • Het opstellen van de Regelingen Medewerkerscontrole IT systemen.
  • Het inrichten/controleren van Privacy by Design technieken bij de DevOps teams.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:

  • De kandidaat moet een uitstekende kennis en ervaring hebben van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en deze kunnen toepassen binnen een IT-omgeving.
  • Zelfstandig binnen de directie bovenstaande werkzaamheden kunnen uitvoeren.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  • Privacy gecertificeerd zoals CIPP/E, CIPM of CDPO.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als AVG specialist.
  • Ervaring met werken binnen een IT afdeling/directie.
  • Kennis en ervaring met AI en relevante AI wetgeving.
  • Aantoonbare ervaring binnen een politiek/bestuurlijk omgeving.
  • Minimaal 10 jaar recente en relevante ervaring met een organisatie die, als ZBO, wettelijke taken uitvoert en werkt in een breed stakeholderveld.
  • Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:
    • Resultaatgericht
    • Helicopterview
    • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld
    • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief
    • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk
    • Proactief en initiatiefrijk
    • Analytisch vermogen
  • De kandidaat is beschikbaar vanaf 06 januari 2025 tot en met 31 december 2025 voor minimaal 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren opdracht gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voordoen in dit soort processen/opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de eisen van de opdracht hoe hoger de score.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx