Organisatie
Iedereen die bij gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor stad en mensen, voor nu en toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor stad samen bouwen aan Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is missie waar wij voor gaan!
Afdeling
Team Belastingen zorgt voor aanslagoplegging van gemeentelijke belastingen en heffingen. Het handelt alle vragen, verzoeken en bezwaren af en verleent kwijtschelding.
Opdracht
Een aantal jaren geleden heeft er een conversie plaatsgevonden in BAG van m3 naar m2. In veel gemeenten, ook in Zoetermeer, is dit met een omrekenformule in bulk gedaan. Betrouwbaarheid van registratie van deze m2 is te laag. Dat blijkt uit grote aantal onderzoeken dat uit Permanente Marktanalyse van WOZ komt. Dergelijke methode kunnen te grote afwijkingen geven en geven veelal geen inzicht in verdeling in verschillende onderdelen van een woning. Dit heeft direct gevolg voor kwaliteit van waarderingen bij WOZ. Objectregistratie moet naar een voldoende niveau gebracht worden. Om die reden hebben we hier een project van gemaakt. Hiervoor zoeken we twee BAG gegevensbeheerders die komende tijd in oude bouwdossiers willen duiken. De werkzaamheden beslaan o.a.:
- Uitgezette onderzoeken vanuit Permanente Marktanalyse moeten inclusief Domino-effect worden uitgezocht.
- Onderzoeken vanuit bezwaarfase Woz moeten inclusief Domino-effect worden uitgezocht.
- Preventief moeten complexen, bouwstromen en individuele woningen worden uitgezocht. Basis hiervoor zijn bouwdossiers. Deze moeten worden opgevraagd, ingemeten en raadpleegbaar opgeslagen worden.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Opdracht wordt uitgevoerd op volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
Gesprekken bij gemeente zijn gepland op dinsdag 6 mei 2025 van 09:00 uur tot 15:00 uur. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 1 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na gesprekken bericht over voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
Eisen
- Inschrijver voldoet aan gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in uitvraag.
- Aangeboden kandidaat heeft in afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij opdrachtgever (dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij uitlenende instantie).
- Aantoonbare werkervaring m.b.t. BAG-werkzaamheden zoals doorvoeren van mutaties, lezen van bouwtekeningen en berekenen van gebruiksoppervlaktes (duidelijk voorbeeld noemen in cv).
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
Wensen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring m.b.t. BAG-werkzaamheden zoals doorvoeren van mutaties, lezen van bouwtekeningen en berekenen van gebruiksoppervlaktes. (duidelijk voorbeeld noemen in cv)
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met werken met Gouw Belastingen, Ortax, Streetsmart, Kadaster, WOZ-datacenter, Way2GO, Powerbrowser.
- Aantoonbare werkervaring met WOZ-objectafbakening.
- Een afgeronde opleiding BAG/WOZ.