Bag/woz werkvoorbereider

Gemeente 's-Hertogenbosch

Verlopen op: 9 jan 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 20 januari 2025
Eind datum: 19 juli 2025

Een werkvoorbereider
Een werkvoorbereider is medeverantwoordelijk voor het verkrijgen en beheren van een actueel, tijdig en volledig bestand ten behoeve van de uitvoering van de Wet waardering onroerende zaken (WOZ) en de Basisregistratie Adressen en Gebouwen (BAG). De werkvoorbereider gaat samen met de collega-werkvoorbereiders de volgende taken verrichten:

  • Bijhouden en onderzoeken van de BAG- en WOZ-objectafbakening (splitsing/samenvoeging/huisnummering).
  • Koppelen van verblijfsobjecten en panden.
  • Bijhouden van aan- en verbouw.
  • Tijdig registreren en archiveren van brondocumenten conform wettelijke vereisten en termijnen.
  • Het onderhouden, controleren en verbeteren van de objectkenmerken.

Dit alles naar aanleiding van vergunningen, digitale bouwtekeningen, luchtfoto’s, bezwaarschriften, permanente marktanalyse (PMA), kadastrale mutaties en andere constateringen/terugmeldingen.

Het inwerken dient op kantoor plaats te vinden. Wanneer zelfstandig klaar om het werk op te pakken mag dit voor maximaal vijftig procent vanuit huis verricht worden.

Kandidaatomschrijving
Onze ideale kandidaat heeft:

  • Minimaal MBO werk- en denkniveau.
  • Afgeronde WOZ-opleiding.
  • Afgeronde BAG-opleiding.
  • Aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied bij gemeenten.
  • Kennis van/affiniteit met geautomatiseerde gemeentelijke systemen.
  • Kennis en ervaring met de WOZ en/of BAG.
  • Affiniteit met automatisering en geo-informatie.
  • Zorgvuldig en flexibel.
  • Teamspeler.
  • Goede contactuele eigenschappen.

Interviewplanning
Met de top 3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

De gesprekken vinden plaats op woensdag 15 januari 2025, in de middag. De uitnodigingen voor deze gesprekken worden uiterlijk maandag 13 januari 2025 verzonden.

Toelichting op rooster
Afhankelijk van de trajecten veelal op het stadskantoor. Na de inwerkperiode is gedeeltelijk thuiswerken bespreekbaar (maximaal 50%).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: De kandidaat heeft minimaal een MBO-opleiding met een afgeronde WOZ- en BAG-opleiding. Dit blijkt duidelijk uit zijn/haar CV.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft recente ervaring met BAG/WOZ-werkzaamheden, regionale kennis en ervaring. Kennis van Key2BAG en Key2Belastingen. Dit blijkt duidelijk uit zijn/haar CV.
  • Competenties: De kandidaat is precies, nauwgezet, leergierig, heeft affiniteit met applicaties en systemen en is een aanpakker. Bovenstaande competenties zijn minimum eisen en worden getoetst bij de kandidaten die worden uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek. Blijkt dat de kandidaat niet voldoet aan deze competenties, dan wordt deze uitgesloten van gunning.

Wensen

  • Opleiding: De kandidaat heeft minimaal een MBO+ diploma. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft minimaal aantoonbare kennis én recente werkervaring in een dergelijke rol met WOZ/BAG. Dit blijkt uit zijn/haar CV.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft recente werkervaring en kennis van Key2BAG en Key2Belastingen. Dit blijkt uit haar/zijn CV.
  • Kennis en ervaring: De kandidaat heeft ervaring met Djuma en Ortax. Dit blijkt uit haar/zijn CV.
Deze opdracht is verlopen.