Bedrijfsvoeringsadviseur huisvesting

Nationale Politie

Sluit op: 18 jul 2025 om 11:00
Max. Uurtarief: 109
Aantal uur per week: 25
Provincies: Utrecht
Segmenten: Facilitaire dienstverlening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 september 2025
Eind datum: 30 september 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Het Team Bedrijfsvoeringszaken binnen de Dienst Bedrijsvoering van de Eenheid Noord-Holland behartigt de bedrijfsvoeringsbehoeften van de politieorganisatie, met de eenheid als startpunt. Zij anticipeert proactief op de operationele en PDC-ontwikkelingen. Zij doet dit door de vraagarticulatie van de eenheid en de dienstverlening van de PDC (aanbod) op elkaar aan te laten sluiten, met als uiteindelijke doel een positieve bijdrage te leveren om Noord-Holland veiliger te maken.

Achtergrond
Gezien de complexe huisvestingsopgave in de eenheid is huisvesting een geprioriteerd bedrijfsvoeringsthema en is er behoefte aan een bedrijfsvoeringsadviseur huisvesting. In nauwe samenwerking en verbinding met de operatie en bedrijfsvoering in de eenheid en de PDC draagt de bedrijfsvoeringsadviseur huisvesting zorg voor tijdige en passende huisvesting, binnen de financiële- en bedrijfsvoeringkaders.

Verantwoordelijkheden
De verantwoordelijkheid ligt op de vakmatigheid en kennis van zaken binnen de politie van huisvestingsvraagstukken. De voornaamste taken van de bedrijfsvoeringsadviseur huisvesting met kernexpertise op het gebied van huisvestingsvraagstukken zijn:

  • Bewaakt de strategische visie voor de eenheid op het huisvestingsdossier;
  • Voert regie uit op alle onderliggende projecten en programma’s;
  • Bewaakt samenhang en integraliteit;
  • Vertalen van operationele wensen naar huisvestingsprojecten – vice versa;
  • Proactief adviseren van het Hoofd Bedrijfsvoering en Sectorhoofd BV op deze vraagstukken;
  • Advisering en presenteren aan de eenheidsleiding/EMT en ondernemingsraad inzake dit onderwerp;
  • Operationele begeleiding van het huisvestingsprogramma;
  • Deelnemer van het Team Bedrijfsvoeringszaken.

Samenwerkingspartners

  • Interne en externe leveranciers
  • Aannemers
  • Huismeesters
  • Directe adviseur van hoofd bedrijfsvoering

Screening en inzet
Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek Plus (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht. Dit kan maximaal 8 weken duren. De Externe is inzetbaar vanaf 01-09-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30-08-2026 voor 25 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidatenonderzoek.

Wijziging dienstverlening
Vanaf 1 november wijzigt het dienstverleningsmodel van het DAS naar de Intermediaire Dienstverleners. Het is mogelijk dat deze overeenkomst wordt gemigreerd. Meer informatie volgt.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De kandidaat heeft een erkend, volledig, volwaardig en afgerond diploma op HBO-niveau richting facilitaire dienstverlening of soortgelijk.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar 3 jaar aantoonbare werkervaring als bedrijfsvoeringadviseur huisvesting of soortgelijk.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar 2 jaar aantoonbare werkervaring met het analyseren van en adviseren over huisvestingsvraagstukken op tactisch en strategisch niveau in een overheidsorganisatie met 10.000+ medewerkers.
  • De kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele opdracht in loondienst bij opdrachtnemer/onderaannemer en geen ZZP’er/ondernemer.
  • De inschrijver bevestigt bekend te zijn met de voorgenomen overstap naar een intermediair model en stemt daarmee in.
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties/vaardigheden:
    • Organisatievermogen: Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaatsvinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.
    • Integriteit: Geeft invulling aan het werk, op een manier die in overeenstemming is met maatschappelijke waarden en normen, die relevant zijn voor de politie.
    • Sociale vaardigheid: Beweegt zich tactvol en gemakkelijk in contacten met anderen. Is in staat met zijn optreden emoties en de sociale interactie te beïnvloeden.
    • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het implementeren van projecten op het gebied van huisvesting.
  • De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar 2 jaar aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van werkplekconcepten (zoals binnen Het Nieuwe Werken).
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met (interne) communicatie op het gebied van huisvesting.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen het veiligheidsdomein.
  • De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen Rijksoverheid.
  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politieorganisatie.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx