Gemeente Eindhoven zoekt Beleidsadviseur Luchtkwaliteit
Eindhoven groeit naar 300.000 inwoners in 2040. Een gezonde en aantrekkelijke leefomgeving is daarbij essentieel. Als Beleidsadviseur Luchtkwaliteit speel jij een cruciale rol in het verbeteren van de luchtkwaliteit binnen onze stad. Samen met collega’s werk je aan concrete oplossingen die bijdragen aan een toekomstbestendige en duurzame stad.
Wat ga je doen?
– Adviseren over luchtkwaliteit bij ruimtelijke projecten, vergunningen en evenementen.
– Monitoren en verbeteren van omgevingskwaliteit met tools zoals de Regionale Verkeersmilieukaart en de Milieu Gezondheids Risico Indicator (MGRI).
– Data analyseren en vertalen naar beleid en actieplannen.
– Projecten begeleiden rondom het Schone Lucht Akkoord en subsidieregelingen.
– Vragen beantwoorden van burgers, collega’s en andere betrokkenen.
– Samenwerken met regionale en landelijke partners zoals de Omgevingsdienst, GGD en provincie.
Met wie werk je samen?
Je maakt deel uit van het team Gezonde Fysieke Leefomgeving: een enthousiaste en diverse groep adviseurs, jong en ervaren, die vol energie werken aan een gezonde en duurzame stad. Samen pakken jullie beleid, projecten en adviesvragen op rondom gezondheid en milieu. Dit doe je niet alleen: je werkt nauw samen met collega’s van ruimtelijke ontwikkeling, mobiliteit, duurzaamheid, groen en water. Daarnaast werk je met partners in de stad en regio, zoals de GGD, Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant, de provincie, ministeries en zorgverzekeraars. Samen zorgen jullie voor een leefomgeving waar inwoners zich thuis voelen en gezond kunnen leven.
Aanvullende informatie
– Graag het cv in het NL aanleveren.
– Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan.
– Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 11 – eind van de Gemeenten cao.
– Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
– Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
– Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
– Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
– De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
– Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl.
Eisen
- Afgeronde master (WO) in bijvoorbeeld technische of gezondheidswetenschappen
- Minimaal 5 jaar ervaring met ruimtelijke of maatschappelijke vraagstukken
- Expertise in milieuthema’s, specifiek luchtkwaliteit
- Affiniteit met de Omgevingswet en ervaring met relevante meet- en rekenmodellen
- Aanvraag is niet geschikt voor een zzp-er
- Niet eerder in dienst geweest bij Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar)
- Beschikt over geldig legitimatiebewijs bij intake en startdatum
Wensen
- Sterke communicatieve vaardigheden en een proactieve houding