Beleidsadviseur mobiliteit

Gemeente Altena

Verlopen op: 28 apr 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 mei 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Beleidsadviseur mobiliteit
In een gemeente van 226 km² en bijna 60.000 inwoners vinden continu bewegingen plaats over onze wegen en wateren. In de functie van beleidsadviseur mobiliteit zet jij Altena op de kaart op het gebied van verkeer, (openbaar vervoer) en infrastructuur. Je gebruikt jouw kennis om de politieke en maatschappelijke ontwikkelingen door te vertalen naar een gedegen advies voor onze wethouders. Met de uitbreiding van de A27, de realisatie van een fietsnetwerk en het optimaliseren van ons openbaar vervoer liggen er meer dan genoeg projecten klaar om verder te ontwikkelen. Deze zijn vastgelegd in onze vastgestelde Mobiliteitsvisie 2040 'Altena Samen vooruit'. Deze werkzaamheden doe je samen met je collega's van team Ruimtelijk Beheer en de medewerkers van ons programma Mobiliteit, waarin we streven naar een veilige en bereikbare gemeente.

Een greep uit je werkzaamheden

  • Ontwikkeling en implementatie van strategieën voor de uitbreiding, aanpassing en instandhouding van het mobiliteitsnetwerk
  • Advisering van bestuur omtrent alle vormen van mobiliteit waarbij je uitgaat van de in Altena vastgestelde mobiliteitsvisie
  • Eerste aanspreekpunt wethouder voor mobiliteitszaken en verdeling raadsvragen
  • Verantwoordelijk voor de budgetten binnen het cluster en voor het aanleveren van voorstellen voor de kadernota
  • Bewaking van overzicht omtrent de verschillende projecten, waarbij jij in overleg met de programmamanager het team aanstuurt op prioritering
  • Je betrekt inwoners, belangenorganisaties en bedrijven bij het opstellen en uitvoeren van mobiliteitsplannen. Jij fungeert als aanspreekpunt voor de dorpskernen
  • Samen met teammanager en programmamanager geef je richting aan de werkwijze van het cluster mobiliteit
  • Je vervult daarnaast een coachende rol richting de beleidsmedewerkers mobiliteit en draagt zo bij aan hun professionele ontwikkeling

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau in de richting van Verkeerskunde. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over recente ervaring met het adviseren van bestuurders/ wethouders op het gebied van mobiliteit en verkeersbeleid. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

Wensen

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar ervaring als projectleider mobiliteit binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met de realisatie van een fietsnetwerk. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over situationeel leiderschap. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als beleidsadviseur mobiliteit binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met budgetbeheer en het aanleveren van voorstellen voor bijvoorbeeld een kadernota binnen gemeentelijke projecten. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat heeft ervaring in het aansturen van teams in de uitvoering van mobiliteitsprojecten. Dit moet blijken uit het CV.
Deze opdracht is verlopen.