Beleidsadviseur ruimtelijke ordening

Gemeente Tytsjerksteradiel

Sluit op: 18 sep 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Friesland
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 oktober 2025
Eind datum: 30 september 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Team Ruimtelijke Ordening zoekt Beleidsadviseurs
Team Ruimtelijke Ordening is op zoek naar een betrokken en deskundige Beleidsadviseurs Ruimtelijke Ordening. Jij begeleidt complexe ruimtelijke projecten en beoordeelt ruimtelijke onderbouwingen van plannen binnen de kaders van de Omgevingswet. Dat doe je uiteraard niet alleen, maar in nauwe samenwerking met interne collega’s en externe deskundigen.

Behandeling van ruimtelijke verzoeken
Daarnaast behandel je individuele ruimtelijke verzoeken en zorgt ervoor dat de bijbehorende procedures zorgvuldig en duidelijk verlopen. Je beweegt je makkelijk tussen beleid en praktijk en draagt bij aan een duurzame en goed afgewogen ruimtelijke ontwikkeling.

Profiel van de kandidaat
We zoeken een beleidsadviseur die zelfstandig werkt, maar ook het gesprek opzoekt. Iemand die het leuk vindt om te sparren, die vragen durft te stellen en helder communiceert. Vriendelijk vasthoudend, met een prettig eigenwijze blik en een scherpe inhoudelijke aanpak.

Verantwoordelijkheden
Als beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening werk je mee aan team- en organisatiebrede projecten. Je denkt mee over strategische keuzes en stuurt in afstemming met partijen als provincie en Rijk op een goede ruimtelijke koers.

Rol in veranderende omgeving
De invoering van de Omgevingswet en ontwikkelingen zoals de energietransitie vragen om een actieve, meedenkende rol. Jij helpt richting te geven aan de positie van ruimtelijke ordening binnen een dynamische en veranderende omgeving.

Overige verantwoordelijkheden
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor:

  • Het initiëren en formuleren van beleid en beleidsregels;
  • Het realiseren van bestuurlijk draagvlak in een maatschappelijk dynamische omgeving;
  • Het werken met planologische en stedenbouwkundige processen;
  • Burgerparticipatie en omgevingsmanagement.

Inzetperiode en voorwaarden
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 30 september 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 10. De gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 25 september 2025.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde Hbo-opleiding in passend vakgebied.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening binnen een gemeentelijke organisatie.
  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 30 september 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de Cao Gemeenten ingeschaald op functieschaal 10. De gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 25 september 2025.

Wensen

  • De mate van werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).
  • De kandidaat heeft kennis van planologische processen en heeft ervaring met burgerparticipatie en omgevingsmanagement.
  • De kandidaat is politiek sensitief, bewust van de omgeving waarbinnen er geopereerd wordt en is in staat om zelfstandig te werken.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx