Omschrijving gemeente Zaltbommel
Werken bij gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. Gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.
Opdracht
Als beleidsmedewerker ga je aan de slag met beleidsontwikkeling op het vlak van handhaving in het spoor van de fysieke leefomgeving en legalisatievraagstukken. Jij bent dé specialist op deze gebieden en daarmee sparringpartner voor je collega’s en het bestuur. Complexe legalisatie- en handhavingsprocedures behandel je zelf. Jij gaat daarbij voor kwaliteit. Wanneer één en ander leidt tot een bezwaar- of beroepsprocedure ben jij degene die het college vertegenwoordigt. Jij bent de spil in de afstemming op het vlak van handhaving met Omgevingsdienst Rivierenland (ODR), waar toezicht, handhaving en juridische ondersteuning is opgedragen. Je zorgt voor een goede samenwerking tussen ODR en gemeente.
Juridische expertise
Ook op juridisch vlak ben je specialist en vraagbaak voor je collega’s. Je bent bekend met Omgevingswet en de veranderingen die deze wetswijziging met zich meebrengt.
Detavast
Er is de mogelijkheid tot Detavast.
Werkzaamheden
Je bent tevens accounthouder van de relatie met ODR. Hiervoor beheer je de ambtelijke contacten en adviseer je het bestuur over de inhoud van deze gemeenschappelijke regeling.
Wat verwachten we van jou?
Je herkent jezelf in onze kernwaarden: lef, samen en trots;
Jij denkt in mogelijkheden, bent integer en staat voor wat je vindt;
Je bent een verbinder en weet de samenwerking tussen ODR en gemeente te stimuleren;
Je bent in staat om in complexe handhavingszaken een scherpe analyse te maken en dit te vertalen in een begrijpelijke en rechtmatige aanpak;
Je leert graag van wat er op je pad komt en ziet elk vraagstuk als een kans om je te ontwikkelen;
De gedachte dat alles wat je doet, er toe doet voor onze 30.000 inwoners geeft jou veel energie. Dit straal je uit en neem je mee in je samenwerking met collega’s, bestuur, inwoners, ondernemers, belanghebbenden en andere overheden. Zij nemen jou op hun beurt serieus, omdat je op elk niveau, op het juiste moment, met de juiste toon met hen communiceert – of dat nu in woord is of in geschrift.
Competenties
- Stevige en zakelijke gesprekspartner, in staat om anderen te overtuigen en indien nodig weerstand te overwinnen;
- Communicatief vaardig en stressbestendig;
- Kan verbindend optreden tussen keten- en kernpartners, inwoners en vakspecialisten, zowel in als extern;
- Bestuurlijke sensitiviteit richting ketenpartners;
- Is in staat door logisch en praktisch na te denken tot oplossingen te komen.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 86,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibel
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen
- Aantoonbare werkervaring met omgevingswet (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare werkervaring met handhavingszaken of juridische zaken;
- Aantoonbare afgeronde juridische, bestuursrechtelijke of vergelijkbare opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Wensen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur fysieke leefomgeving bij een gemeente;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met handhavingszaken of juridische zaken;
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de advisering en begeleiding van vergunningaanvragen bij een gemeente;