Beleidsmedewerker leefbaarheid

Gemeente Veenendaal

Verlopen op: 22 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 16
Provincies: Utrecht
Segmenten: Beleid- en adviesdiensten

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 22 april 2025
Eind datum: 22 augustus 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Veenendaal is een middelgrote gemeente met een centrale ligging, een goede bereikbaarheid en dynamischer dan ooit.

Je komt te werken in een organisatie die veel ambities heeft waarin jij uitgedaagd wordt je talenten volop te benutten en verder te ontwikkelen. Samenwerken is één van onze kernwaarden en de lijnen zijn kort.

De organisatie kent een open en informele sfeer. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken. Dat geldt ook voor de verhouding tussen werk en privé, je krijgt veel ruimte ervoor te zorgen dat dit goed in balans is en je daar kunt zijn waar je nodig bent. Onze goede arbeidsvoorwaarden en hybride manier van werken maken dat goed mogelijk.

Opdracht
Algemene werkzaamheden als beleidsmedewerker Leefbaarheid:

Namens gemeente ben je regievoerder ODRU (Omgevingsdienst Regio Utrecht). Dit betekent dat je verantwoordelijk bent voor het contract dat we met ODRU hebben. Je zorgt voor de bestuurlijke afstemming en besluitvorming over de P&C-stukken.

Je woont de regievoerders overleggen (vaak via Teams) bij. Dit overleg vindt normaliter 5 keer per jaar plaats. De agenda van dit overleg betreft milieu-inhoudelijke stukken, afstemming met gemeente over rapportages, uurinzet, werkwijze etc.

Vanwege de aanstaande fusie van ODRU met RUD (Regionale Uitvoeringsdienst) zal het regievoerdersoverleg wat frequenter plaatsvinden.

Ter voorbereiding op het AB-overleg (Algemeen Bestuur van ODRU, waarin wethouders van alle deelnemende gemeenten zitting hebben) vindt er 4 keer per jaar een ambtelijk vooroverleg plaats. In dit overleg worden de stukken voor het AB besproken. Je stelt hier een annotatie van op die vervolgens wordt besproken met de wethouder. Ook dit overleg zal vanwege de aanstaande fusie frequenter plaatsvinden.

Competenties
- stressbestendig
- communicatief zeer vaardig
- zelfstandig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker binnen een gemeente in de afgelopen 3 jaar;
  • Maximaal uurtarief van €100,- inclusief reiskosten woon- werkverkeer, exclusief btw;
  • Beschikbaar per 2 juni 2025 voor minimaal 16 uur per week;

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker binnen een gemeente in de afgelopen 10 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van college- en raadsvoorstellen in de afgelopen 3 jaar;
Deze opdracht is verlopen.