Opdrachtomschrijving
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie. Het Sociaal Domein bestaat uit 4 afdelingen: Sociale Voorzieningen, Jeugd & Onderwijs, Sociale Samenleving en Werk & Inkomen. De afdeling Werk & Inkomen bestaat uit de volgende teams:
- Werkplein
- Inburgering
- Klantmanagers
- Uitkeringsadministratie
- Terugvordering & Verhaal
- Steunpunt Kinderopvangtoeslag
- Beleid, contract, control en informatie (BCCI)
Periode
In verband met zwangerschapsverlof zijn wij per 1 juli of 1 augustus 2025 tot en met 28 februari 2026 op zoek naar een ervaren adviseur die deze rol kan oppakken. In juli of augustus zal er een inwerk/overdracht plaatsvinden. Dit zou ook in minder dan 24 uur per week kunnen. Mocht de kandidaat nog op vakantie gaan in de zomer en al wel vanaf 1 juli beschikbaar zijn voor inwerken dan is dit in goed overleg mogelijk.
Opdracht
Adviseren management en bestuur over vluchtelingen. Coördineren gemeentelijke werkzaamheden tav vluchtelingen. Amstelveen vertegenwoordigen bij ketenpartners en overleggen. Ambtelijk opdrachtgever bij project 3e locatie asielopvang.
Verlenging
De opdracht loopt tot 28 februari 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Overname
Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.
Competenties
- Bestuurlijk sensitief
- Assertiviteit
- Besluitvaardig en doelgericht
- Integraal denkend
- Verbinden en inhoudelijk aansturen
- Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.
Toelichting op rooster
Afhankelijk van de bestuurlijke agenda's kunnen de werkdagen verschillen. Flexibel in te vullen en in overleg met leidinggevende. In beginsel mag dit minder uur ivm inwerk. Vanaf 1 september gemiddeld 24 uur per week.
Eisen
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op gebied van strategisch advisering over vluchtelingen, in de afgelopen 4 jaar.
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 4 jaar met bestuurlijke advisering binnen een gemeente of provincie. Referentie vereist.
Wensen
- Ervaring: Op CV aantoonbaar ervaring met schakelen met ketenpartners (COA, ministeries, provincie, regio gemeenten). Graag geel arceren op CV.
- Kennis: Op CV aantoonbaar kennis van wetgeving op gebied van vluchtelingen zoals de spreidingswet en RTB. Graag geel arceren waar kennis is opgedaan.
- Werkervaring: Op cv aantoonbaar ervaring met het inhoudelijk aansturen van complexe vraagstukken. Graag geel arceren op CV.