Bestuurssecretaresse

Gemeente Soest

Verlopen op: 18 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 mei 2025
Eind datum: 1 augustus 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Samen met de drie andere collega’s verzorg je de secretariële en administratieve ondersteuning voor het college van Burgemeester en Wethouders en de gemeentesecretaris. Op dit moment zoeken wij tijdelijke ondersteuning voor onze wethouders.

Wat ga je doen?

  • Beheren van complexe agenda’s, met prioriteiten op basis van inhoud en politieke verhoudingen;
  • Verzorging van vertrouwelijke correspondentie en proactief reageren op wijzigingen in agenda’s;
  • Inschatten van urgentie en belangen, en kennis van de portefeuille van de bestuurder;
  • Eerste aanspreekpunt voor interne en externe contacten en zorgen voor gastvrije ontvangst;
  • Signaleren, vooruit plannen en meedenken over lopende zaken;
  • Organiseren van vergaderingen, verspreiden van digitale vergaderstukken en bewaken van voortgang;
  • Regelen van vervoer, etentjes en attenties en informeren van betrokkenen;
  • Bijdragen aan optimalisatie van het secretariaat en begeleiden van een nieuwe collega.

Je profiel
Je bent doortastend, assertief en beschikt over een gezonde dosis humor. In situaties dat zaken net iets anders gaan, weet je te relativeren. Je werkt in een dynamische omgeving waar een dienstverlenende instelling, vertrouwelijkheid en integriteit een vanzelfsprekend onderdeel zijn van het werk.

Competenties

  • Accuraat;
  • Representatief;
  • Stressbestendig;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

  • Maandag : kantoor of hybride
  • Dinsdag : kantoor
  • Donderdag : kantoor of hybride
  • Vrijdag : kantoor

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als secretaresse bij een college van B&W;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding mbo niveau 4 in secretariële richting.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als bestuurs secretaresse bij een overheidsinstantie;
  • Aantoonbare werkervaring met Ibabs (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met Office 365;
  • Aantoonbare werkervaring met Sharepoint;
  • Beschikbaar per 1 mei 2025 voor minimaal 32 uur per week;
Deze opdracht is verlopen.