BI-consultant in de rol van Product Owner

UWV

Verlopen op: 11 mrt 2025 om 16:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 38
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 27 maart 2025
Eind datum: 30 september 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Product Owner FEZ BI
Wij zoeken een gedreven Product Owner met een agile mindset om ons Business Intelligence team te versterken.

Wat ga je doen
Jij ontwikkelt en communiceert de productvisie, vertaalt stakeholderbehoeften naar innovatieve BI-oplossingen en beheert de product backlog. Je bewaakt de voortgang, stuurt bij waar nodig en stimuleert een Agile werkomgeving. Samen met onze ontwikkelaars binnen het Agile Team werk je aan BI producten. Je vertaalt functionele behoeften naar technische uitwerkingen in epics en user stories en zorgt voor heldere documentatie. Je inspireert het team, betrekt de business en geeft richting aan onze DevOps-teams.

In deze functie krijg je de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Definiëren van de productstrategie en roadmap op basis van marktbehoeften en klantfeedback;
  • Zorg dragen voor een duidelijke en gestructureerde backlog zodat het ontwikkelteam efficiënt kan werken;
  • Regelmatig afstemmen tijdens refinement, planning en review sessies;
  • Beslissingen nemen over scope, features en prioriteiten binnen de sprint;
  • Verwachtingen managen en duidelijk communiceren over voortgang en wijzigingen;
  • Definiëren van de Definition of Done en kwaliteitsstandaarden;
  • Testen en accepteren van opgeleverde functionaliteiten;
  • Samenwerken met verschillende afdelingen om hun informatiebehoeften te begrijpen en te vertalen naar bruikbare rapportages;
  • Het coördineren van de ontwikkeling van BI-producten;
  • Actief meewerken in het team en bijdragen aan de dagelijkse werkzaamheden.

Iets meer over ons
UWV streeft ernaar een organisatie te zijn, waarin iedereen mee kan doen en niemand aan de zijlijn staat, waar je jezelf kunt zijn en blijven. Een plek waar verschillende achtergronden, talenten, visies en ervaringen welkom zijn en worden benut. Dat is waardevol en inspirerend, bevordert de creativiteit én zorgt voor betere resultaten en besluitvorming binnen de teams. Voor onze dienstverlening is het van belang dat de cliënt zich in ons herkent, waardoor we elkaar beter begrijpen en een betere service kunnen verlenen.

FEZ BI heeft als doel het realiseren van informatieproducten voor onze interne en externe klanten. Wij werken, in meerdere Agile teams, aan het beheer van diverse dashboards binnen een gestructureerd opgezette beheerorganisatie. Plus het creëren van effectieve en meetbare waarde voor onze klanten, met een focus op efficiency, automatisering van processen en hergebruik. Onze klanten bestaan uit ministeries, maatschappelijke organisaties en de verschillende divisies binnen UWV.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Je beschikt over tenminste HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als Product Owner binnen een complexe politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Je hebt ruime ervaring in een agile/scrum-omgeving met tools als JIRA of Azure DevOps.
  • Je staat stevig in je schoenen als PO, je bent een uitstekende netwerker en in staat om een complex stakeholderveld te managen.
  • Je hebt kennis van de benodigdheden voor het opzetten van BI-producten.
  • Je hebt kennis en een relevante opleiding voor de functie, bij voorkeur met een behaald PSPO 1 Certificaat.
  • Je bent ondernemend, je neemt verantwoordelijkheid en toont initiatief.
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

Wensen

  • Geen wensen
Deze opdracht is verlopen.