Bouwplantoetser

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 29 apr 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Bouwkunde Civiele techniek

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 juni 2025
Eind datum: 1 december 2025

Opdrachtomschrijving
In de functie van bouwplantoetser voer je de regie over meer complexe, soms politiek gevoelige dossiers. Je beoordeelt en toetst de omgevingsvergunningen en werkt hiervoor nauw samen met vakspecialisten (zoals brandweer, milieu, welstand, monumenten) of collega’s in een betreffende wijk. Je handelt deze dossiers zelfstandig af en weet het management en bestuur te ondersteunen en adviseren.

Werkzaamheden
Je informeert burgers en ondernemers over de mogelijkheden en noodzaak van een vergunningsaanvraag.
Je toetst en coördineert aanvragen en stuurt op een vlotte afhandeling van de omgevingsvergunning.
Je stemt intern en extern af met diverse disciplines, zoals gebiedsteams, stedenbouw, economie, planologie, parkeren, verkeer. Daarbij zoek je tevens de actieve afstemming met ketenpartners zoals Waternet, Omgevingsdienst, GGD, Wonen, etc.
Je legt bij bezwaarzaken helder uit waarom een besluit is genomen.
Je adviseert de gebiedsteams van de stadsdeelorganisatie, het bestuur en de (gemeentelijke) politiek.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever(s)
Je werkt bij stadsdeel West op onze locatie aan het Bos en Lommerplein 250. Het stadsdeel West bestaat uit de gebieden Oud-West, De Baarsjes, Westerpark en Bos en Lommer. Dit gebied kent een enorme veelzijdigheid in het type aanvragen dat behandeld wordt. Zo is het gebied Oud-West een zeer dichtbevolkt gebied, waar er in Bos en Lommer nog veel mogelijk is en grote projecten spelen. Deze verscheidenheid brengt ook een mooie variatie aan type aanvragen met zich mee.
Het team Vergunningen Bouw bestaat momenteel uit 22 collega’s, maar wordt uitgebreid naar 24. Deze vacature dient dus ter uitbreiding van het team. Het team Vergunningen Bouw heeft een goede verhouding tussen zeer ervaren collega’s en nieuw talent wat van elkaar leert en elkaar helpt waar nodig. Intensieve samenwerking staat centraal, niet alleen binnen het team zelf maar ook met juristen, toezichthouders en externe partijen. Vergunningen Bouw is onderdeel van de afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving en is in elk stadsdeel apart vertegenwoordigd. We streven over stadsdelen een zo uniform mogelijke werkwijze na, wetende dat elk stadsdeel haar eigen unieke kenmerken heeft.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Kennis: De aangeboden kandidaat is in het bezit van ABW-2. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf jaar werkervaring met het behandelen van aanvragen omgevingsvergunning. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar werkervaring met het behandelen van complexe aanvragen omgevingsvergunning. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over HBO werk- en denkniveau. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • CV toevoegen: U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam, contactpersoon, telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn.

Wensen

  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar werkervaring met Powerbrowser. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar werkervaring in een G-4 gemeente. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee jaar werkervaring met het behandelen van politiek gevoelige aanvragen omgevingsvergunning. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
Deze opdracht is verlopen.