Specialist backoffice Burgerzaken (BRP-specialist) – 24 uur p/w
Als specialist backoffice/BRP binnen de gemeente Borger-Odoorn houd je je bezig met (complexe) vraagstukken op het gebied van burgerzaken. Je verwerkt inschrijvingen vanuit het buitenland, beoordeelt brondocumenten en verzorgt de verwerking in de BRP. Ook behandel je naturalisatie- en optieverzoeken en houd je je bezig met de wet op de lijkbezorging. Je controleert documenten op volledigheid en waarborgt de kwaliteit van de BRP.In deze backoffice functie zorg je dat informatie en kennis up-to-date zijn zodat front- en backoffice effectief kunnen werken. Je bent vraagbaak voor collega’s en ondersteunt waar nodig. Dankzij je kennis van actuele wet- en regelgeving pak je complexe casussen binnen burgerzaken op. Je hebt ook klantcontact.Daarnaast:
– Werk je aan kwaliteitsverbetering van processen en procedures;
– Behandel je casussen op het gebied van de BRP;
– Beoordeel je buitenlandse brondocumenten en pas je internationaal privaatrecht toe;
– Handhaaf je complexe zaken m.b.t. burgerlijke stand en IPR;
– Voer je zelfevaluatie BRP en PNIK uit;
– Bevorder je kwaliteit BRP;
– Verwerk je eerste en her-vestigingen vanuit het buitenland;
– Voer je inhoudelijke PL-controle uit;
– Neem je verklaringen onder eed af;
– Verwerk je complexe mutaties en correctieverzoeken;
– Voer je werkzaamheden uit voor de kwaliteitsmonitor;
– Behandel je naturalisatieverzoeken.
Wat neem jij mee?
Je beschikt over minimaal MBO-4 niveau met aanvullende kennis en/of ervaring op het vakgebied. Je hebt ruime kennis van gemeentelijke organisaties, beleid, regels en procedures. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie binnen Burgerzaken. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kennis van/ervaring met I-Burgerzaken en IZRM is een pré.
Waar kom je te werken?
Je werkt met ruim 40 collega’s binnen het Klantcontactcentrum (KCC) – Ontwikkeling in een klein team Burgerzaken. Kernwaarden zijn dienstverlening, samenwerking, flexibiliteit en plezier. De gemeente Borger-Odoorn is vooruitstrevend, met 250 medewerkers voor 25.000 inwoners. De werksfeer is informeel met lage verantwoordelijkheden. Er is samenwerking met Emmen en Coevorden. De gemeente heeft het internationale Cittaslow-keurmerk.
Eisen
- Kandidaat beschikt over minimaal MBO-4 niveau met aanvullende kennis en/of ervaring op het vakgebied.
- Kandidaat beschikt over ervaring in een soortgelijke functie, dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat beschikt over gemeentelijke ervaring.
- Kandidaat beschikt over kennis en ervaring met I-Burgerzaken en IZRM (zaaksystemen).
- Kandidaat is beschikbaar in week 21 voor gesprekken (rekening houden met Hemelvaartsweekend).
Wensen
- Kandidaat beschikt over ervaring in een soortgelijke functie.
- Kandidaat beschikt over gemeentelijke ervaring.
- Kandidaat beschikt over kennis en ervaring met I-Burgerzaken en IZRM (zaaksystemen), dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat dient volledig op kantoor aanwezig te zijn; max. 1 dag thuiswerken in overleg toegestaan.