Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Overbetuwe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Overbetuwe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.
Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
Gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.
Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.
Opdrachtbeschrijving
Als casemanager vergunningverlening ben je verantwoordelijk voor het hele traject van vergunningen en meldingen; vanaf het moment van indienen tot en met de verlening of wijziging. Je bewaakt de voortgang en de kwaliteit en je neemt belanghebbenden mee in het proces en hebt hierbij oog voor wat er speelt in hun leefomgeving. Dat is nog niet alles. Je bent verantwoordelijk voor één centraal doel: een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Verder voer je adviesgesprekken waarbij je burgers én bedrijven over geldende bestemmingsplannen, afwijkingsmogelijkheden en vergunningenvrij bouwen adviseert.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vrij
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
Eisen
- Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
- Een aantoonbare opleiding op mbo 4 niveau.
- Aantoonbare kennis van de omgevingswet binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv).
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Casemanager vergunningverlening.
- Kennis van de lokale vergunningverleningsomstandigheden.
Wensen
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een middel-grote gemeente.
- Aantoonbare werkervaring met vergunningverlening en procedures (benoem dit duidelijk in het cv).