Casemanager vergunningverlening

Gemeente Overbetuwe

Sluit op: 31 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 99
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 31 juli 2025
Eind datum: 31 oktober 2025

Gemeente Overbetuwe
Onze gemeente telt ruim 48.000 inwoners, verdeeld over 11 dorpskernen. Het ligt in het hart van de regio Arnhem en Nijmegen. De gemeente biedt rust, ruimte, bedrijvigheid en alle denkbare voorzieningen binnen handbereik. Dit maakt Overbetuwe een aantrekkelijke gemeente om te wonen en te werken.

Gemeente Overbetuwe: zelfbewust en coöperatief
De gemeente Overbetuwe is een zelfbewuste en coöperatieve gemeente. Wij zijn een betrouwbare partner met een duidelijke visie; we weten wat we willen. Daarbij werken we efficiënt, resultaatgericht en komen we onze afspraken na. Vanuit onze krachtige, zelfstandige positie gaan wij samenwerking aan met anderen als deze een meerwaarde biedt voor onze inwoners, organisaties, instellingen en bedrijven. Wij realiseren ons daarbij dat wij deze samenwerking steeds vanuit een verschillende rol kunnen oppakken.

Moderne informele organisatie
We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Dit komt onder andere tot uitdrukking in de implementatie van de Omgevingswet, ketenintegratie binnen het Sociaal Domein en verdere digitalisering van onze (dienstverlenings)processen.

Opdrachtbeschrijving
Als casemanager vergunningverlening ben je verantwoordelijk voor het hele traject van vergunningen en meldingen; vanaf het moment van indienen tot en met de verlening of wijziging. Je bewaakt de voortgang en de kwaliteit en je neemt belanghebbenden mee in het proces en hebt hierbij oog voor wat er speelt in hun leefomgeving. Dat is nog niet alles. Je bent verantwoordelijk voor één centraal doel: een veilige, duurzame en gezonde leefomgeving. Verder voer je adviesgesprekken waarbij je burgers én bedrijven over geldende bestemmingsplannen, afwijkingsmogelijkheden en vergunningenvrij bouwen adviseert.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vrij

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
  • Aantoonbare kennis van de omgevingswet binnen een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Casemanager vergunningverlening
  • Kennis van de lokale vergunningverleningsomstandigheden

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met vergunningverlening en procedures (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een middel-grote gemeente

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx