Functie
Als tijdelijk Category Manager bij TenneT ben jij verantwoordelijk voor de succesvolle continuering van de uitvoering van category strategieën. Jij zorgt ervoor dat de juiste materialen en diensten tijdig beschikbaar zijn voor de projecten en het onderhoud van het elektriciteitsnet.
Je belangrijkste werkzaamheden onder elkaar
– Tijdelijk vervangen van de category manager bij de realisatie van de category strategie voor specifieke materialen en/of installaties.
– Leveranciersbeheer: Onderhouden van relaties met leveranciers, het uitvoeren van aanbestedingen en het beheren van offertes.
– Inkooporderbeoordeling: Beoordelen en fiatteren van inkooporders, afroeporders en Requests for Change.
– Leveranciersprestatiemeting (SPM): Het uitvoeren van performance measurements voor leveranciers waar van toepassing.
– Escalatie en claim management: Ondersteunen van de projectorganisatie bij escalaties en claims.
– Daarnaast werk je nauw samen met interne projectteams en externe leveranciers om ervoor te zorgen dat de materiaalbehoefte voor projecten op de juiste manier wordt gedekt.
Overige
– VOG dient binnen te zijn voordat een kandidaat mag starten;
– Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES) uitgevoerd;
– Kandidaat dient minimaal 36-40 uur per week beschikbaar te zijn;
– Locatie: Arnhem, Rijnpoort | 2 x per week op kantoor – Woensdag vaste dag.
Aanvullende informatie
– Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de (TenneT) cao. Deze inzet valt in schaal 8 van de TenneT cao;
– Wij ontvangen graag de persoonlijke motivatie en het CV in het Nederlands.
Beschikbaarheid
– Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag.
Eisen
- HBO/Bachelor diploma, bij voorkeur in een relevante richting zoals Supply Chain Management en/of Procurement.
- Relevante werkervaring op het gebied van Supply Chain Management en/of Procurement, bij voorkeur met betrekking tot Category Management.
- Ervaring met EU-aanbestedingen is een must, inclusief ervaring met systemen zoals Mercell.
- Uitstekende analytische vaardigheden en het vermogen om andere (zowel interne als externe) stakeholders te overtuigen van de uit te voeren category strategie.
- Ervaring met SAP S/4HANA of vergelijkbare ERP-systemen, bij voorkeur op het gebied van inkoop, leveranciersbeheer en contractmanagement.
- Zelfstandigheid en initiatief, maar ook het vermogen om goed samen te werken binnen een team.
- Sterke communicatieve vaardigheden en een uitstekende beheersing van zowel Nederlands als Engels. Engels is een must gezien de veelal internationale leveranciersmarkt.
- VOG dient binnen te zijn voordat een kandidaat mag starten.
- Bij indiensttreding wordt standaard een Pre Employment Screening (PES) uitgevoerd.
- Kandidaat dient minimaal 36-40 uur per week beschikbaar te zijn.
- Locatie: Arnhem, Rijnpoort | 2 x per week op kantoor – Woensdag vaste dag.
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- Het is van belang dat de kandidaat beschikbaar is voor de hele gevraagde periode in de aanvraag.
Wensen
- Sterk stakeholdermanagement – in staat om relaties op te bouwen en te onderhouden.
- Goede onderhandelingsvaardigheden – resultaatgericht én relationeel sterk.
- Analytisch vermogen – snel verbanden leggen en strategisch denken.
- Duidelijke communicatie – overtuigend richting interne én externe partijen.
- Zelfstandig en proactief – neemt eigenaarschap en toont initiatief.
- Samenwerkingsgericht – werkt effectief in multidisciplinaire en internationale teams.
- Flexibel en stressbestendig – schakelt makkelijk bij veranderende prioriteiten.
- Nauwkeurig – let op details bij o.a. contracten en aanbestedingsdocumentatie.