Coach/opleider -Burgerzaken – Documenten & Informatie

Gemeente Eindhoven

Verlopen op: 21 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Burgerzaken en Receptiebalies

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 5 januari 2026
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opleider/Coach Burgerzaken (Documenten & Informatie)
Ben jij iemand die energie krijgt van het overbrengen van kennis en het begeleiden van collega’s? Vind je het belangrijk dat burgers altijd professioneel en zorgvuldig geholpen worden? Dan hebben wij een uitdagende rol voor jou! Als opleider zorg jij ervoor dat medewerkers stevig in hun schoenen staan, ook bij complexe casussen. Met jouw stressbestendigheid en eigenaarschap maak je het verschil in de kwaliteit van onze dienstverlening.

Functieomschrijving
Als Opleider Reisdocumenten en Rijbewijzen speel je een sleutelrol in het opleiden en begeleiden van medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het uitgeven en verwerken van officiële documenten. Jij zorgt ervoor dat collega’s beschikken over de juiste kennis, vaardigheden en houding om burgers professioneel en zorgvuldig te helpen. Je ontwikkelt en verzorgt trainingen, begeleidt medewerkers aan de balie en borgt dat processen conform wet- en regelgeving worden uitgevoerd. Daarbij ben je een aanspreekpunt voor vragen en casuïstiek en draag je actief bij aan kwaliteitsverbetering.

Jouw taken
– Ontwikkelen en geven van trainingen voor reisdocumenten en rijbewijzen.
– Begeleiden van medewerkers in de praktijk en coachen op kwaliteit en klantgerichtheid.
– Signaleren van knelpunten in processen en aandragen van verbeteringen.
– Samenwerken met teamleider, senior en kwaliteitsmedewerker om kennis en vaardigheden actueel te houden.
– Rapporteren over voortgang en leerresultaten.
Je bent minimaal 24 uur per week beschikbaar. Je werktijden zijn van 08.30 – 17.00 uur.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Didactische vaardigheden en ervaring met het geven van trainingen.
  • Kennis van wet- en regelgeving rondom reisdocumenten en rijbewijzen.
  • Sterke communicatieve vaardigheden en het vermogen om kennis helder over te brengen.
  • Je bent minimaal 24 uur per week beschikbaar.
  • Je werktijden zijn van 08.30 – 17.00 uur.
  • Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar).
  • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.

Wensen

  • Stressbestendigheid: je blijft kalm en professioneel, ook in drukke situaties of bij complexe casussen.
  • Eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid voor het leerproces van medewerkers en de kwaliteit van de dienstverlening.
  • Accuraat en nauwkeurig: je werkt zorgvuldig, volgt processen correct en hebt oog voor detail.
  • Ontwikkelen en geven van trainingen voor reisdocumenten en rijbewijzen.
  • Begeleiden van medewerkers in de praktijk en coachen op kwaliteit en klantgerichtheid.
  • Signaleren van knelpunten in processen en aandragen van verbeteringen.
  • Samenwerken met teamleider, senior en kwaliteitsmedewerker om kennis en vaardigheden actueel te houden.
  • Rapporteren over voortgang en leerresultaten.
Deze opdracht is verlopen.