Communicatiemedewerker

Omgevingsdienst Midden-Holland

Sluit op: 2 jun 2025 om 09:30
Max. Uurtarief: 70
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Voorlichting en Communicatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 juni 2025
Eind datum: 23 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Omschrijving opdracht
Voor ondersteuning van onze communicatiewerkzaamheden zijn we op zoek naar een hands-on communicatiemedewerker die zelfstandig uiteenlopende taken kan oppakken en in goede samenwerking met interne en externe stakeholders zaken in beweging krijgt. Je bent flexibel, proactief en houdt overzicht, ook als er veel tegelijkertijd speelt.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Ad-hoc communicatieverzoeken oppakken: Je bent het eerste aanspreekpunt voor snelle communicatievragen binnen de organisatie (‘kun je even dit/ dat…’) en weet hierin goed prioriteiten te stellen.
  • Zwemwatercommunicatie:
    • Verantwoordelijk voor woordvoering en beantwoording van persvragen
    • Opstellen en actualiseren van Q&A-documentatie voor de backoffice, zodat zij vragen zelfstandig kunnen afhandelen
  • Fotografieproject afronden:
    • In samenwerking met een externe fotograaf zorg je ervoor dat het bestaande fotografieproject wordt afgerond
    • Je bewaakt de voortgang en coördineert de resterende fotosessies, met name binnen bepaalde thema’s zoals binnen fotografie
  • Beeldenbank inrichten:
    • Je organiseert en structureert de nieuwe foto’s in een centrale beeldenbank
    • Overleg je hierover met de interne betrokkenen, waaronder het Facilitair Bedrijf (FAB)
  • Redactie & procesbewaking maandrapportages:
    • Redigeren en afstemmen van communicatieteksten
    • Bewaken van deadlines en het communicatieproces rondom deze momenten
  • Doorontwikkeling maandrapportages:
    • Inhoudelijke en visuele verbetering van bestaande rapportages, vanwege het vervallen van de huidige tool
    • Coördineren van het traject in samenwerking met interne collega’s en deelnemende gemeenten
    • Het project zit al langere tijd in de knel; je krijgt de ruimte én verantwoordelijkheid om dit vlot te trekken

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Functie wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding; vrije vervanging is niet mogelijk. Opdracht is niet uitvoerbaar door een zzp'er.
  • Betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie; niet geschikt voor zzp'ers. Doorleenconstructies zijn niet toegestaan.
  • Na gunning vraagt de ingehuurde medewerker een VOG aan bij de afdeling P&O ODMH.
  • Kandidaat is minimaal in het bezit van een afgeronde HBO opleiding.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Communicatiemedewerker.
  • Aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.

Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Communicatiemedewerker.
  • Kandidaat heeft ervaring met (interne) projectcoördinatie en contentbeheer.
  • Gesprekken vinden plaats op 12 juni tussen 09.00-11.00u of 13.00 - 17.00u; beschikbaarheid is vereist.
  • Kandidaat wordt voor max €70 per uur (all-in, ex btw) aangeboden.
  • Kandidaat beschikt over onderstaande competenties (toetsing in gesprek):
    • Sterk in schakelen tussen strategisch denken en praktische uitvoering
    • Werkt zelfstandig, communiceert helder en neemt eigenaarschap
    • Kan goed omgaan met deadlines en verschillende belangen

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx